קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 09/20/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 09/20/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7909
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7805
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7762
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7709
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7570
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7534
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7472
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7192
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • saar noy
  • רון כהן
  • דביר קלומיטי
  • כאמל חגאזי
  • מייקל מירסקי
  • נועם כהן
עמוד ראשי >> כתבות מעולם הרכב שלוש ארבע ולעבודה, סאנגיונג אקטיון ספורט

שלוש ארבע ולעבודה, סאנגיונג אקטיון ספורט

תאריך הפרסום: 23/12/13
| כותב המאמר: שי שיוביץ

יורש חדש ונאה לשושלת הטנדרים של סאנגיונג במבחן ישראלי קפוא!


ההיסטוריה של האקטיון ספורט אינה ארוכה כיוון שהדגם המקורי הוצג באמצע העשור הקודם. לפני כשנה הוצגה מתיחת פנים מקיפה מאוד, כך שאפשר להתייחס לאקטיון ספורט הנוכחי כדגם חדש (כמעט) לגמרי. האקטיון ממשיך את מסורת הטנדרים מבוססי רכבי השטח (ולא ההפך- כמו הפאג'רו ספורט או הטויוטה פור-ראנר ז"ל) שאותה התחיל המוסו ספורט לפני כעשור.



צילום: שי שיוביץ

בשנים האחרונות היתה לסאנגיונג בעיה מסויימת עם עיצובי הדגמים שלהם, וחלקם זכו לכבוד המפוקפק להכלל ברשימת הדגמים המכוערים ביותר בעולם (!), לא פחות... האקטיון הקודם הצליח להמלט מגורל אכזר זה, אבל לא לגמרי.  הפנסים המוזרים שבחזית לא ממש השתלבו עם הגריל האגרסיבי, ויצרו מראה מאתגר משהו לצפייה. למרות ששאר עיצוב הרכב היה סביר עד מאוד- קשה היה להתעלם מהחזית הבולטת.
סאנגיונג למדה את הלקח שלה, ובדגם החדש המצב שונה לחלוטין: במקום עיניי חרק מוזרות יש פנסים רבועים ונאים עד מאוד, אשר משתלבים היטב עם הגריל החדש והיפה. הפגוש הקדמי עוצב מחדש גם הוא, ומכיל את פנסי תאורת היום ופנסי הערפל. סה"כ המראה החדש עובד היטב, משדר אגרסיביות מתונה ומודרניות, ואפילו מצליח מדי פעם למשוך מבטים מזדמנים ברחוב. מתי בפעם האחרונה ראיתם טנדר שעושה את זה?
העיצוב המוצלח ממשיך לדפנות ויוצר צללית דינאמית וזורמת, וגם החלק האחורי- אשר בדרך כלל אינו מוצלח בטנדרים- מצליח להציל את המצב ולשדר קצת מהדינאמיות. את התמונה המצויינת מקלקלים גלגלי המתכת הפשוטים והלא נאים, ומומלץ להחליפם כדי לקבל את מלוא האפקט של העיצוב החדש.
האקטיון ספורט החדש מבוסס בכבדות על הדגם היוצא, מה שאומר שהמידות החיצוניות לא השתנו בהרבה ורושמות עליה של 2.5 ס"מ לאורך ו- 1.5 ס"מ לגובה.



צילום: שי שיוביץ

הסיפור (והשיפור) ממשיך לתוך תא הנוסעים, כאשר אפשר לראות בקלות את הדימיון לדור היוצא. השינויים מסתכמים בנגיעות עיצוביות קלות לקונסולה המרכזית, פתחי איוורור מרובעים מחליפים את הפתחים העגולים, ונוסף שעון זמן עם עיצוב מאתגר (הנה המילה הזו שוב...) בין שני הפתחים המרכזיים. לוח השעונים זכה גם הוא לעיצוב מחדש, ועכשיו הוא נאה מאוד וברור ביותר לקריאה.

האבזור איתו מגיע האקטיון מכובד למדי, וכולל מערכת שמע טובה הכוללת דיבורית בלוטות' ויציאות חיצוניות עם שליטה מההגה, חשמול מלא, מחשב דרך, חימום למראות, ועוד כמה זוטות. אהבתי מאוד את שקע המתח הנוסף בצד הנוסע, כמו גם את הוו המתקפל שנמצא לידו ומיועד לשקית קניות.
ישנם תא אחסון צרים למדי בדלתות, אולם תא האחסון שבין המושבים מפצה על כך.
הפלסטיקה השולטת בתא מעט פשוטה מהרצוי למראה ולמגע, אולם הכל מהודק כראוי ולא נשמעו קרקושים או ציוצים למרות עברו של רכב ההדגמה. כמו בדגם הקודם- ההגה עדיין מצוייד בהמון לחצנים כמצוות האופנה האחרונה, רק חבל שהוא מתכוונן רק לגובה ולא למרחק.
המושבים עצמם לא רעים בכלל, אולם כיוון גובה מושב הנהג לוקה בחסר ואינו מאוד נוח או אפקטיבי. תנוחת הישיבה המחייבת לשלוח את הרגליים קדימה דומה לטנדרים אחרים בשוק. יש המון (המון!) מקום לראש ולכתפיים, ונוח מאוד להשעין את המרפקים על תא האחסון שנמצא בין המושבים. כמובן שעקב גובה האקטיון הישיבה גבוהה מעל הכביש, והראות מצויינת- למעט לאחור, שם הארגז קצת מפריע.
גם מאחור המצב לא רע, כאשר יש מספיק מקום לראש- אבל לא הרבה מקום לברכיים, מה שאומר שלנוסע מבוגר לא יהיה מאוד נוח מאחורי נהג גבוה. מצד שני יש עיגוני isofix, ולדעתי זהו יתרון רציני ביותר.



צילום: שי שיוביץ

מתחת למכסה המנוע בוצע שינוי מהותי ביותר, והאקטיון המחודש זכה למנוע הטורבו-דיזל בנפח של 2 ליטר שהוצג בשנת 2008 יחד עם הקוראנדו החדש (שהבליח לגיחה קצרה בארץ ונעלם).
במעבר שלו מהקוראנדו ההספק המרבי ירד מ- 175 כ"ס ל- 155, אולם המומנט המירבי נשאר על 36.7 קג"מ בריאים כבר ב- 1500 סיבובים לדקה. 
בפועל – כמו הרבה מנועי טורבו דיזל- אין המון כוח בתחתית הסל"ד, ורק כאשר המחט מגיעה לאיזור ה-2000 סיבובים מתחילה דחיפה משמעותית. אין נתוני האצה רישמיים, אולם האקטיון יפתיע לא מעט נהגי פרטיות במהירות בה הוא מסוגל לצאת מרמזור. במהירויות יותר גבוהות התאוצות מתמתנות, אולם עדיין יספקו כל צורך אמיתי. התיבה האוטומטית מכילה 6 הילוכים, ויש אפשרות לשליטה ידנית (לא ממש נוחה) ממתג קטן על הידית עצמה או משני מתגים שעל ההגה. העברות ההילוכים נעימות מאוד וחלקות ביותר, גם אם מעט איטיות. לסיכום פרק ההנעה אפשר לומר בבטחה  ששילוב המנוע- תיבה עושה את העבודה בצורה טובה מאוד, גם אם לא נטולת פגמים לחלוטין. צריכת הדלק בימי המבחן עמדה על 9.5 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת. בהחלט לא רע לרכב ששוקל מעל 2 טון!



צילום: שי שיוביץ

המנוע המודרני ותיבת ההילוכים מרובת היחסים גורמות לכך שבמהירויות שיוט המנוע סב לאיטו על 2000 סיבובים נמוכים, מה שתורם לרמות רעש נמוכות באופן חריג לקטגוריה. יש מעט רעשי רוח, אבל כבר נתקלתי במכוניות נוסעים טהורות שהרעישו יותר... אין ספק שזה יתרון גדול מאוד לטובת האקטיון ספורט. הרעש מעט חזק יותר במושב האחורי, אבל עדיין מדובר ברכב שקט מאוד.
האקטיון ספורט מתגאה בעובדה שמתליו האחוריים אינם מצויידים בקפיצי עלים כמו שאר המתחרים, אלא בקפיצי סליל כמו מכונית נוסעים רגילה. הרייד שלו יותר רגוע  ופחות בועט לעומת טנדרים האחרים, אולם בכלליות התמודדות האקטיון עם מפגעים אינה מהטובות ביותר. הוא יכול לספוג שיבושים קלים, אולם שיבושים גדולים יותר יוציאו אותו משלוותו ואת הנוסעים משלוותם, עם רעד שממשיך לזמן קצר גם אחרי שהמכשול כבר נעלם ואיננו.
ההגה רך מאוד ודורש הרבה סיבובים מנעילה לנעילה, מה שמקשה על ביצוע תמרונים הדוקים מחד, ומעט מפריע לבטחון הנהג בשיוט בינעירוני מהיר מאידך. בסיבובים האחיזה גבוהה, אולם ההגה המנותק וזוויות הגלגול הגדולות יוציאו כל חשק לנהיגת אקסטרים- ובמילא זה לא הרכב המתאים לכך... 
הבלמים עושים את העבודה, לא יותר. הדוושה ספוגית ולא נעימה, אולם יכול להיות שזו תוצאה ישירה של חייו הקשים של רכב ההדגמה.



צילום: שי שיוביץ

האקטיון ספורט מצוייד בהנעה כפולה לא קבועה ובהילוך כוח. אולם זוויות המרכב (גישה ונטישה) לא מדהימות, ומרווח גחון צנוע יחסית (19 ס"מ) והעדר מיגון לא מייעדים את האקטיון למשחקי עבירות קיצוניים מדי. השילוב להנעה כפולה נוח, ומתבצע בעזרת מתג סיבובי קטן- גם תוך כדי נסיעה. יחס ההעברה של הילוכי הכוח לא ממש קצר, ובלימת המנוע בהילוך ראשון לא מדהימה במיוחד.
בימי השלג שפקדו אותנו ההנעה הכפולה היתה ברכה לא קטנה, והאקטיון הצליח לטפס בשיפועים תלולים ומושלגים שבמבט ראשון היו לא עבירים בעליל. 



צילום: שי שיוביץ

אבזור הבטיחות כולל רק שתי כריות אוויר, וזה מעט מדי בסטנדרט של היום. לאקטיון ספורט עדיין לא בוצעו מבחני ריסוק, כך שאין לו עדיין ציון בטיחות.
בסופו של המבחן יצאתי בתחושת הערכה לטנדר של סאנגיונג, כיוון שהציפיות איתן הגעתי לא היו גבוהות במיוחד, והוא הצליח להפתיע אותי לטובה בכמה מהמקרים. סאנגיונג צריכים לשייף עוד כמה פינות, אולם אפשר לומר בפה מלא שיש תמורה למחיר, העומד על 204,900 ש"ח.
נותרו לסאנגיונג שתי בעיות עיקריות. הראשונה- ביטול קיזוז המע"מ על טנדרים קלים גרם לכך שאפשר היום לקנות שברולט סילברדו ותואמיו באותו הסכום (ואף פחות), מה שגורם להרבה מתלבטים לפזול לעבר הקטגוריה הכבדה יותר- והיא מציבה בעיית תמורה רצינית מול האקטיון (למרות שלמידות הגדולות שלהם יש הרבה חסרונות).
הבעיה השניה היא התדמית המעולה שיצאה לטנדרים היפנים, ונשאלת השאלה האם הפרש המחיר לטובת האקטיון ספורט (15,000 ש"ח פחות ממיצובישי ו- 50,000 ש"ח (חמישים אלף!!) פחות מטויוטה) יצליח לגרום ללקוחות לקנות אותו. עצה שלי? בהחלט שווה לבדוק.



צילום: שי שיוביץ



חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם