קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 09/20/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 09/20/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7967
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7880
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7816
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7769
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7624
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7596
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7535
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7241
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • saar noy
  • רון כהן
  • דביר קלומיטי
  • כאמל חגאזי
  • מייקל מירסקי
  • נועם כהן
עמוד ראשי >> כתבות מעולם הרכב קצת שיק אף פעם לא מזיק, סיטרואן C5

קצת שיק אף פעם לא מזיק, סיטרואן C5

תאריך הפרסום: 3/9/13
| כותב המאמר: שי שיוביץ

משפחתית גדולה מבית סיטרואן. כמשב רוח צונן במדבר...


יש משהו מיוחד בסיטרואן גדולות, תמיד היה. החל מה- DS המהוללת ועד ל-  XM ול- C6, תמיד היה איזה זיק של גאונות מוזרה (או מוזרות גאונית, עדיין לא החלטתי).
את הזיק הזה היה אפשר למצוא גם בדגמים היותר קטנים, כדוגמת ה
BX והקסנטיה- אבל פחות. ההשפעה הפחות טובה של הזיק הזה התבטאה בתקלות שונות במערכות המיוחדות, ותקלות אלה עם שילוב של מכונאים שלא תמיד ידעו איך להתמודד עימן יצרו לסיטרואן שם בעייתי משהו בארץ.
ה- C5 
הראשונה מתחילת שנות ה-2000 היתה מכונית מאובזרת, מיוחדת ומעניינת ולא בהכרח בעייתית יותר מהמקובל, אבל רק תבדקו מה המחירים של ה- C5 מאותן שנים ותבינו על מה אני מדבר.

סיטרואן מודעים לעובדה הזו, ועקב כך בפעם הראשונה מזה שנים סיטרואן מציעה את המשפחתית הגדולה שלה עם מערכת מתלים קונבנציונלית לחלוטין, כאשר המתלים ההידרופנאומטים הם אופציה בלבד.



צילום: יונתן שיוביץ

ועכשיו קצת הסטוריה: הדור השני ל- C5 הוצג באוקטובר 2007, מה שאומר שכנראה תוצג מתיחת פנים בקרוב. רק ב-2009 הגיעה ה- C5 לארץ, ובתחילת דרכה הוצעה עם מנוע ה-2 ליטר הישן יחסית של קבוצת פיג'ו-סיטרואן. היה רק מתבקש מנוע חדש וחזק יותר, וב-2011 זכתה ה- C5 למנוע ה-1.6 טורבו המוצלח של החברה אשר פותח יחד עם ב.מ.וו, וכדי להשלים את החבילה הדינמית שודכה לו תיבה מודרנית בעלת שישה הילוכים לעומת ארבעה בלבד.
חרפנו את נפשינו בכבישי הארץ הלוהטים כדי לבדוק איך והאם השילוב הזה עוזר קצת לשבור את השממה...



צילום: שי שיוביץ
העיצוב החיצוני של ה- C5 מיוחד ושונה משאר הרכבים, למרות שאינו אוונגרדי או מאתגר כדגמים עבר אחרים מבית היצרן הצרפתי. הגריל המיוחד המשלב את סמל החברה אינו משאיר מקום לטעויות באשר למוצא, שורת הלדים הנאים שנוספה לאחרונה מוסיפה מגע עדכני, ומיוחדת ביותר השמשה האחורית הקעורה והיוצאת דופן, אשר כמותה ניתן למצוא רק ב- C6 הסלונית. 

צילום: שי שיוביץ

עיצוב תא הנוסעים ממשיך את מגמת המיוחדות, אבל שוב- ללא מוזרויות יוצאות דופן- חוץ מההגה בעל הטבור הקבוע  אשר מצוייד בה-מ-ו-ן לחצנים, על סף הקצת-יותר-מדי. עוד בולט לוח המחוונים אשר מציג לראווה שלושה שעונים אנלוגים עם צג דיגיטלי בכל אחד מהם, כאשר יש אפשרות לשנות את התוכן המוצג בהם.
אהבתי מאוד את נגיעות העיצוב בידית ההילוכים ובידיות הדלתות, ופתחי האוורור מסודרים בצורה א-סימטרית כדי להעצים את אשליית המרחב.
המושבים רחבים ונוחים מאוד, ושומרים על הכבוד והמסורת של סיטרואן. הנוחות ממשיכה למושב האחורי, והיושבים בו נהנים מפיצול פתחי אוורור נחוצים ויעילים עד מאוד. האבזור שופע גם בגרסת הכניסה עם בקרת שיוט ואקלים, מערכת שמע הכוללת בלוטות', חיישנים לאורות ולמגבים ועוד. אפשר לראות שהושקעה הרבה מחשבה כדי שלנוסעים יהיה נוח כמה שאפשר.



צילום: שי שיוביץ

המנוע המוגדש המוכר לנו היטב מדגמים אחרים עושה רק טוב ל- C5 . 156 כ"ס הם נתון הנאה להתכבד בו, ועוד יותר מכובד הוא המומנט של 24.4 קג"מ בסל"ד תת-קרקעי של 1400 סל"ד!! רוב הזמן התיבה עובדת בהרמוניה עם המנוע ומאפשרת שיוט נינוח וחסכוני מחד, ומאידך תאוצות חזקות כאשר רוצים או צריכים, ורק לעיתים רחוקות תמשוך את ההילוך הנמוך קצת יותר מדי ממה שבאמת נחוץ.

 



צילום: שי שיוביץ

הנוחות של ה-C5 מעולה, לא פחות, גם כשהיא לא מצויידת במתלים המתוחכמים. בכל מצב האחיזה והנוחות גבוהה, ומדובר לא פחות מאחת המובילות בקטגוריה. בידוד רעשי הכביש והסביבה טוב, והשילוב של כל הגודיז הנ"ל עם המנוע החזק והנינוח יוצר קרוזרית מעולה. את החבילה הדינמית משלימה חבילה בטיחותית עם 7 כריות אוויר, כולל אחת לברכי הנהג.

 



צילום: שי שיוביץ
אין ספק שמדובר באחת המתחרות הטובות ביותר בשוק, והפז"מ שמתחיל להצטבר אינו מפריע לנקודות הזכות הרבות שה-C5 צוברת בעקשנות לאורך כל הדרך. נקודת התורפה העיקרית בדמות המנוע הישן טופלה בהצלחה רבה, והמנוע משלים את החבילה המצויינת. המחיר של ה- C5 עומד על 171,491 ש"ח- בדיוק מול שאר המתמודדות בשוק. נכון שלסיטרואן אין עדיין את היוקרה של פולקסווגן או את המוניטין של מאזדה, אבל שווה לתת ל- C5 צ'אנס. אתם רק תרוויחו מזה.

צילום: שי שיוביץ



חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם