קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 09/20/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 09/20/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9065
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9040
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8931
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8887
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8776
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8704
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8622
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8064
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • saar noy
  • רון כהן
  • דביר קלומיטי
  • כאמל חגאזי
  • מייקל מירסקי
  • נועם כהן
עמוד ראשי >> כתבות מעולם הרכב פיקנטו פיקנטית

פיקנטו פיקנטית

תאריך הפרסום: 27/01/2014
| כותב המאמר: שי שיוביץ וגיא סחריה

אין ספק שההצלחה הגדולה לה זוכה הפיקנטו בארץ אינה מקרית.


. מדובר באחת ממכוניות המיני המוצלחות ביותר, בזכות תמהיל מנצח המורכב ממראה החיצוני מוצלח, אבזור נאה ומחיר מצויין.

מגיע צלש ליבואנית שלא נחה על זרי הדפנה, אלא הביאה לארץ גם את הגרסה הצעירה והספורטיבית יותר של הפיקנטו. לכאורה זהו דגם מיותר, אולם התגובות לה זכתה הפיקנטו ספורט הקטנה במהלך המבחן מראה שפעם נוספת טלקאר קלעה בול.



צילום: גיא סחריה
תגית הספורט שהוצמדה לפיקנטו אינה רומזת על רכב ספורטיבי אמיתי, אלא יותר על רמת גימור ואבזור חיצוני ופנימי.

. ההבדלים מתחילים במרכב שעתה מגיע בתצורת 3 דלתות בלבד, חישוקי סגסוגת 15 אינץ' ספורטיבים ונאים מאוד, גריל קדמי גדול יותר ומעוטר בפס אדום, תאורת לד בתאורת היום ובפנסים האחוריים ועוד כמה נגיעות ספורטיביות קטנות. לכאורה השינוי אינו משמעותי, אולם תגובות הציבור ברחוב העידו שאכן יש הבדל בין הספורט לבין "סתם" פיקנטו, והוא רק לטובה. 



צילום: גיא סחריה
בתוך הרכב אין כמעט שינויים.

מדובר באותו תא מעוצב ונעים לשהייה, כאשר פסי הכסף לאורך הדשבורד נעימים לעין ועוזרים להאיר את הפלסטיק השחור, יחד  עם חלון הגג שיחודי רק לספורט. (תסתכלו על ההגה, נכון שהוא דומה לפה של ליצן?)

התחושה של "רכב גדול" ממשיכה עם האבזור המצויין (כמו בכל פיקנטו) שאמנם לא כולל מסאז' במושבים, אך עדיין עונה על מרבית הצרכים.



צילום: גיא סחריה
תא הנוסעים זהה לגרסה הרגילה.

המושבים נאים ונוחים לישיבה, והיושבים מקדימה נהנים מתחושת מרחב . מאחור הסיפור מעט שונה: כיוון שמדובר ב3 דלתות בלבד הכניסה לאחור אינה ממש נוחה, והכסא אינו חוזר למקומו הקודם לאחר קיפולו. מרחב הרגלים מצומצם ולשלושה נוסעים לא יהיה נוח, אולם אנו מניחים שמי שקונה את הספורט לוקח זאת בחשבון ואינו מתכנן להפוך את הקיה הקטנה למונית שירות. סה"כ מדובר בתא נוסעים נאה שכיף לשהות בו.

נפח תא המטען אינו שונה מהדגם הרגיל ועדיין עומד על 200 ליטרים בלבד (51 ליטרים פחות בהשוואה לסיטיגו של סקודה).  



צילום: גיא סחריה
המנוע מוכר וחביב.

כמו שכבר אמרנו מקודם, תג ה"ספורט" המודבק לאחוריה הנאים של הפיקנטו רומז על רמת גימור ולאו דווקא על ספורטיבית אמיתית, והמנוע מחזק את טענה זו. מדובר באותו המנוע שעד לא מזמן רק הפיקנטו האוטומטית זכתה לו. למנוע נפח 1.25 ליטר והספק נאה של 85 כ"ס ו 12.3 קג"מ. התיבה הידנית שמשודכת לו עושה עבודה טובה עם יחסי העברה מחולקים היטב, ובכלל, אנחנו תמיד אוהבים להזכר בכל פעם מחדש עד כמה זה כיף ונחמד להחליף הילוכים לבד.

כשהעומס עולה נזכרים ש 85 כ"ס הם עדיין רק 85 כ"ס, אבל זה לא פוגם בתחושה הזריזה של הספורט.

התוצאה של צריכת הדלק שנמדדה טובה יחסית לתנאי המבחן המשולבים, ועמדה על 13.7 ק"מ לליטר. מן הסתם רגל קלה יותר ושיוט בין עירוני נינוח יביא לתוצאה טובה בהרבה.



צילום: גיא סחריה
התנהגות הספורט טובה יחסית ואינה שונה מהותית מהפיקנטו הרגילה.

אולם אין לצפות לטורפת עיקולים מדופלמת. נוחות הנסיעה סבירה רוב הזמן למרות החישוקים המוגדלים. בשיוט בין עירוני ובמהירויות של כביש 6 רעשי הרוח והכביש בולטים למדי ופוגעים משהו בתחושת הנינוחות.



צילום: גיא סחריה
לייק על הספורט.

אבזור הבטיחות מלא וכולל 6 כריות אוויר, עיגוני isofix וכל מערכות הבטיחות המקובלות. ציון הבטיחות במבחני הריסוק עומד על 4 כוכבים בלבד, אולם יש לציין שהפיקנטו נבחנה ללא מערכת ה- ESP שהיא תנאי לקבלת הכוכב החמישי והנכסף. בארץ כאמור המערכת הזו מגיעה כסטנדרט.

 

לסיכום המבחן אפשר לומר בפה מלא שמאוד אהבנו את הפיקנטו ספורט. מדובר ברכב קטן וממזרי עם לוק מושך, רשימת אבזור ארוכה ומחיר מצויין שעומד על 74,900 ש"ח. טלקאר מביאה כעת את הספורט גם עם תיבה אוטומטית, כך שאם תרצו להתפנק ועדיין להראות עם המראה הספורטיבי תוכלו לעשות זאת תמורת 5000 ש"ח נוספים.



צילום: גיא סחריה



חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם