קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 09/20/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 09/20/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9389
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9313
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9259
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9149
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9132
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8982
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8898
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8278
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • saar noy
  • רון כהן
  • דביר קלומיטי
  • כאמל חגאזי
  • מייקל מירסקי
  • נועם כהן
עמוד ראשי >> כתבות מעולם הרכב סאנגיונג רודיוס 2014

סאנגיונג רודיוס 2014

תאריך הפרסום: 31/12/13
| כותב המאמר: שי שיוביץ

אחרי שכולם צחקו עליו, עכשיו תורו להראות מה הוא באמת שווה


למי שלא זוכר (וגם למי שכן)- אני אוהב רכבים גדולים. יש משהו מאוד מרגיע בנוכחות המסיבית שלהם שגורם לשאר המפגעים בכביש להראות קטנים יותר ונוראים פחות. וזה עוד לפני שמתחילים בכלל לדבר על היכולת הפרקטית להחריד שלהם, לשאת בבטחה משפחה שלמה על ציודה למרחקים ארוכים בנוחות ונינוחות.

הרודיוס של סאנגיונג מתמקם בנוחות רבה תחת קטגורית הוואנים הגדולים, ועושה את זה עוד משנת 2004. כאשר הוא יצא לאוויר העולם- העולם החזיק חזק בבטן שכאבה מרוב צחוק על המראה היחודי שלו שכלל חזית מגושמת מקדימה וגיבנת על הגב מאחור, בגלל צורת חלונות הצד היחודיים. הרודיוס זכה להחזיק בתואר "הרכב המכוער ביותר בעולם" יחד עם הפונטיאק אצטק והסיטרואן אמי (מצד שני- גם ה- DS זכתה להיות ברשימה הזו, כך שאני לא מחזיק במיוחד ממי שכתב אותה...).
מתיחת הפנים שעבר הרודיוס ב-2007 עידנה קצת את הקצוות החדים, אבל עדיין, הרודיוס היה בולט מאוד על הכביש- ולא רק בגלל גודלו.
הרודיוס החדש ממשיך להתבסס על פלטפורמת קודמו (ששורשיה מגיעים עד ה-
E קלאס מבית מרצדס), וזה אומר מימדים גדולים- והנעה אחורית.



צילום: שי שיוביץ

אין ספק שמבחינת העיצוב בוצעה קפיצת דרך רצינית ביותר. קשה אמנם לקרוא לרודיוס יפה, אבל מכוער הוא לא. בהחלט אפשר לכנות את העיצוב החדש מודרני וקל לעיכול, עם הקווים הרבועים שפגשנו גם באקטיון ספורט. קשה להתעלם מהגודל המסיבי של הרודיוס, והעיצוב הרבוע מדגיש את גודל הרכב בעזרת פנסים קדמיים גדולים ומזוותים, גריל טרפזי גדול ופגוש קדמי ענק. אולם הרושם שנוצר אינו מאיים אלא חביב משהו, מין  ענק גדול וידידותי.
חלונות הצד מזכירים את העיצוב של הדגם הקודם- אבל בצורה הרבה יותר מוצלחת, וכבר לא נדמה שהרודיוס נושא גיבנת על גבו... קשה להתעלם מהחלק האחורי שלו שעדיין נראה ארוך וכבד, אולם עיצוב הפנסים האחוריים יפה ומודרני, ומזכיר קצת את הסנטה פה של יונדאי. 



צילום: שי שיוביץ

מבפנים המצב לא השתנה הרבה, וזה גם טוב וגם לא. זה טוב- כי עדיין יש קילומטרים של מרחב מחייה- גם למטען וגם לנוסעים, לכל הכיוונים ובכל המימדים. זה פחות טוב כי העיצוב נשאר דומה למדי, עם פלסטיקה מיושנת למראה ולמגע, ומחוונים (נאים למדי, למען האמת) במרכז הקונסולה שאינם נוחים לקריאה בזמן נהיגה. גם תצוגת בקרת האקלים אינה מוצלחת במיוחד לקריאה באור יום. מזל שסאנגיונג הוסיפו צג דיגיטלי קטן מאחורי ההגה שמציג את המהירות ומחשב הדרך.
האבזור המקורי בהחלט שופע, וכולל בקרת שיוט (מעט מוזרה לתפעול) ואקלים- גם ליושבים מאחור, מערכת שמע עם בלוטות' ושישה רמקולים, חישוקי סגסוגת, המון (המון!) תאי אחסון בכל רחבי התא- ובולט לטובה במיוחד התא הענק והמפוצל שבין המושבים הקדמיים. בנוסף לכל אלו יש חלונות אחוריים מושחרים, מגשים ליושבים מאחור ועוד ועוד. גם אבזור הבטיחות שופר עם 4 כריות אוויר לעומת 2 בדגם הקודם.



צילום: שי שיוביץ

המושבים הקדמיים מזכירים את אלה שבאקטיון, מה שאומר שהם לא רעים- אך אפשריות הכיוון היו יכולות להיות יותר נוחות ואינטואטיביות. באופן חריג הרודיוס מצוייד בסידור מושבים 2-2-3, מה שאומר שבשורה השניה יש שני מושבי קפטן נוחים מאוד, והשורה האחרונה מיועדת לשלושה. כל המושבים מסוגלים לנוע על מסילה ולשנות את זווית המשענת, וכדי להשלים את התמונה הוורודה-  גם ליושבים מאחור ישנה שליטה על עוצמת המאוורר. תא המטען גדול מאוד- גם שכשכל המושבים פתוחים לרווחה, וניתן להזיז את הספסל האחורי על מסילה לטובת מקום נוסף.



צילום: שי שיוביץ

המנוע הישן (2.7 ליטר, 165 כ"ס) נזנח לטובת מנוע קטן יותר ומתקדם בהרבה- שגם אותו כבר פגשו באקטיון. ההספק המירבי ירד מעט לעומת המנוע הישן, ועומד על 155 כ"ס ב- 3400 סל"ד, אולם המומנט דווקא עלה ל-36.6 קג"מ שמנים כבר מ-1500 סל"ד. מנוע הרודיוס משודך עדיין לתיבת חמשת ההילוכים הישנה ממרצדס, לעומת האקטיון, שם אפשר למצוא תיבה מודרנית יותר עם שישה הילוכים. 
בפועל פעולת התיבה דומה מאוד לאח הטנדרי, עם העברות חלקות ואיטיות. רק במהירות שיוט אפשר להרגיש בחסרון ההילוך הנוסף, דבר הגורם למנוע להסתובב מהירות מעט גבוהה יותר, מה שמעט גורע מנינוחות השיוט עם קצת יותר המיית מנוע. האמת היא שאם לא הייתי נוהג בהם אחד אחרי השני לא הייתי מרגיש בחסרונו...
היציאה מהמקום אינה נמרצת, כיוון שיש צורך לחכות שהמנוע יגיע לטווח האפקטיבי שלו שנמצא באיזור ה-2000 סל"ד (למרות שנתון הסל"ד המוצהר בו מגיע מירב המומנט נמוך יותר). או אז תגיע התפרצות כוח שתפתיע את הנהג ואף תסחרר את הגלגלים המניעים,  ותזניק את הרודיוס בצורה משביעת רצון. במהירויות גובהות יותר התאוצה נחלשת במקצת, ולא נעים למשוך את המנוע לגבהים- שם הוא ימחה על כך ברעש וחספוס.
צריכת הדלק יוצאת מורווחת מהמנוע המודרני, גם אם לא תפיל אותכם לרצפה מהתפעלות. בסיום המבחן שכלל הרבה נסיעות בין עירוניות נמדדה צריכה של 11.3 ק"מ לליטר, כאשר בעיר התוצאה עמדה על כ-7 ק"מ לכל ליטר. יחסית זוהי תוצאה טובה, כיוון שאסור לשכוח שמדובר ברכב שמשקלו היבש עומד על 2.1 טונות.



צילום: שי שיוביץ

נוחות הנסיעה סבירה לרוב, אך כיול המתלים רך מדי ולא מצליח להתמודד בצורה טובה עם שברים ובורות בעלי שפה חדה.

המשקל הרב מורגש גם בנסיעה, והמתלים הרכים גורמים לכך שכל בלימה או שינוי כיוון ילוו בזוויות גלגול גדולות. האחיזה דווקא טובה למדי, ובקרת היציבות נשארה לרוב מחוסרת עבודה. את מיקום הגלגים המניעים תגלו רק ביציאה אלימה מהמקום בשילוב פניה חדה- ואז הבקרה תתעורר מיד לחיים ותתפוס את הזנב הסורר. בפניות מהירות יותר הרודיוס שומר על הנתיב הנבחר- גם תחת כוח, אולם ההגה (שתגבורו מוגזם למדי) אינו נותן תחושת ביטחון ,עם ערפול ופעולה לא מדוייקת.



צילום: שי שיוביץ
את הרודיוס תוכלו לקבל במידה ותשלשלו לידי סאנגיונג 209,900 ש"ח.  הוא מכוון לשוק ייחודי יחסית שאינו מוצף במתחרים ואשר כולם עולים יותר ממנו. האלהמברה של סיאט מעט קטנה יותר, מצויידת במנוע טורבו בנזין בלבד (150 כ"ס) ועולה מעט יותר. הוויאג'ר של קרייזלר מציע מידות דומות, אולם הוא מצוייד במנוע בנזין גדול וצמא (3.6 V6 ) וגם הוא יקר בהרבה. למי שרוצה הרבה אוטו אבל לא רוצה לשלם הרבה- הרודיוס מציע תמורה טובה לכסף.

צילום: שי שיוביץ



חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם