קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 08/14/2017 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.94 ש"ח בשירות עצמי

    6.13 ש"ח כולל שירות

  • 08/14/2017 מחיר סולר
    7.32 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9933
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9769
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9733
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9668
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9592
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9427
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9320
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8633
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • saar noy
  • רון כהן
  • דביר קלומיטי
  • כאמל חגאזי
  • מייקל מירסקי
  • נועם כהן
עמוד ראשי >> כתבות מעולם הרכב מלך האריות, סיאט לאון

מלך האריות, סיאט לאון

תאריך הפרסום: 25/10/13
| כותב המאמר: שי שיוביץ

אריה חדש וצעיר טוען לכתר המלוכה


לאון- אריה- הוא שם מחייב מאוד, בעיקר בסגמנט המשפחתיות שבו נמצאים לא מעט רכבים הטוענים לכתר המלוכה. הרמה והאיכות של המתחרות עולה ועולה, ובזמן האחרון הוצגו לא מעט דוגמאות מעולות לאיך רכב משפחתי צריך להראות- כמו למשל קיה סיד, טויוטה קורולה, הגולף, האוקטביה ועוד ועוד.
הדור הקודם של הלאון היה מעוצב לתלפיות ובעל מנועים משובחים, ולקראת סוף חייו אף זכה בארץ לעדנה (ובצדק) בזכות תמחור אגרסיבי ואבזור מכובד.
הדור הנוכחי מבוסס על הפלטפורמה הגמישה ( MQB ) אשר משמשת בין השאר גם את הגולף החדשה. בזכות הפלטפורמה החדשה משקל הרכב ירד למרות שהמידות החיצוניות צמחו.
הדור החדש זכה לשבחים במבחנים שנערכו לו בחו"ל, ועורר מאוד את סקרנותי ואת הציפיות ממנו. אם תרשו לי ספויילר קטן- השם המחייב לא נשאר ריק מתוכן...



צילום: שי שיוביץ

הלאון מזכירה מאוד את האיביזה הקטנה יותר, והיו לא מעט שהתבלבלו בינהן, אבל זה לא בהכרח רע בתחשב בעובדה שהאיביזה זכתה לשם טוב ולמכירות נאות ביותר.
לעניות דעתי העיצוב החיצוני הוא אחד מהקלפים החזקים של הלאון (ובהחלט לא היחיד שבהם) גם אם בצבע האפור בו קיבלנו את רכב ההדגמה הוא נעלם במקצת. עיצוב הדפנות בעלות הזוויות המעניינות מוסיף דינאמיות לרכב ושובר את הקווים המשמימים במקצת של עוד משפחתית 5 דלתות- ובעיקר מזוהה מאוד עם סיאט. האלמנטים המשולשים הנמצאים בכל מקום מוסיפים להומוגניות ולתחושה הספורטיבית.
החזית דומה מאוד לטולדו החדשה וגם לאיביזה, ומאחור היא מזכירה דווקא את האחות היוקרתית יותר, ה- A3 מבית אודי. דגם ה- FR המצוייד בפנסי לד מקדימה ומאחור מוסיף המון למראה היוקרתי משהו, אבל גם לדגם הרגיל לא חסר.
העיצוב בהחלט עושה את העבודה,ויעידו על כך שני מקרים מעניינים שקרו לי במהלך המבחן: בירידות מירושלים סיאט לאון מהדור הקודם התחילה לעקוף אותי, אולם כשנהגה קלט שמדובר בדגם החדש הוא האט ובמהלך 10 דקות נסע מאחורי, מצדדי ומלפני, תוך כדי בחינה מדוקדקת של הלאון עם חיוך מאוזן לאוזן. למחרת כשחניתי ליד הבית הגיע בחור אחר עם לאון- וגם הוא חג סביב הרכב במשך זמן רב, וכשהצעתי לו לעשות נסיעת מבחן קצרה הוא שמח מאוד. תזכרו את הבחור הזה, עוד נחזור אליו.



צילום: שי שיוביץ

כמו מבחוץ, גם פנים הרכב עבר מהפך עיצובי לעומת הדגם הקודם. המוטיב המשולש עם הזוויות החדות שולט גם כאן. הקונסולה המרכזית פונה לעבר הנהג ומחניפה לו עם שילוב חומרים נאה מאוד ואיכות מצויינת. ההגה נאה מאוד למראה ונעים למגע, ועליו כל מתגי השליטה שאפשר להעלות על הדעת.
צל"ש נוסף מגיע לסיאט על רמת האבזור הגבוהה מאוד שכל דגמי הלאון מגיעים איתה, ואשר כוללת בקרת אקלים (מפוצלת ועם פתחים מליושבים מאחור), בקרת שיוט, חיישני אורות ומגבים, מערכת שמע מלאה עם צג מגע צבעוני וחיבור בלוטות', שליטה מההגה ומערכת לניטור לחץ אוויר. התחושה בתוך התא הוא של רכב מרמה גבוהה הרבה יותר מ"סתם" רכב משפחתי עממי. מי שיזמין את הלאון בזמן הקרוב יקבל גם גג שמש חינם כחלק מחבילת ההשקה.
המושבים נאים למראה ונוחים לישיבה- גם ארוכה, והמרווח מפתיע ומעולה גם מלפנים וגם מאחור. רק מי שישב במושב האמצעי מאחור לא יהנה כל כך עקב תעלת גל ההנע  (שאינו...) הבולט לתוך הרכב, אבל זה דבר שקיים כמעט בכל רכב.
תא המטען בגודל מספק מאוד של 380 ליטר, אולם שפת ההטענה שלו מעט גבוהה מהרצוי והמושבים אינם מתקפלים ממש עד הסוף ליצירת משטח שטוח לגמרי- אבל זו קצת קטנוניות מצידי, אז נעזוב את זה...

 



צילום: שי שיוביץ

הלאון מצויידת במגוון מנועי ה- TSI המוכרים של קונצרן פולקסווגן. אנחנו קיבלנו את הצנוע ביותר שמבינהם בנפח 1.2 ליטר. זו לא הפעם הראשונה בה אנחנו נפגשים עם מנוע זה, אבל כל פעם מחדש הוא מצליח להפתיע אותנו. נכון שנתון של 105 כ"ס אינו מלהיב במיוחד, אולם המומנט הרב (17.8 קג"מ) המגיע כבר ב- 1400 סל"ד- גורם לסיאט להרגיש כאילו בחרטומה שוכן מנוע גדול הרבה יותר. זוכרים את הבחור שהסתובב סביב הלאון? הלאון דור קודם שלו מצויידת במנוע ה- 1.8 עם 160 כ"ס, אולם בסיבוב הקצר עימי הוא אמר שקשה לו מאוד להרגיש- בעיקר בתחילת נסיעה- שהמנוע בדגם החדש חלש הרבה יותר ממה שיש לו.
את הלאון אפשר לקבל עם תיבה ידנית או- כרגיל בקבוצת פולקסווגן- עם תיבת ה- DSG כפולת המצמד. שבעת ההילוכים מתחלפים בינהם במהירות וחלקות ראויות לשבח, ורק לעיתים נדירות במהירויות נמוכות יש חבטה קטנה.
ריבוי היחסים בתיבה עוזר למיקסום הפוטנציאל הקיים במנוע ולצריכת דלק סופר נמוכה, כאשר במהירויות של כביש 6 אפשר לראות על מחשב הדרך 20 קילומטר לליטר ואף יותר! בנסיעה ב- 80 קמ"ש המחשב מדווח על 30 קילומטר לליטר... בסה"כ בסיכום המבחן נדגמה צריכת דלק של מעל 14 קילומטר לכל ליטר. לצריכה הטובה עוזרת מערכת סטופ-סטארט שפועלת בצורה טובה, וההתנעות אינם מפריעות או מנערות את הרכב.



צילום: שי שיוביץ

בנסיעה הלאון שקטה, שקטה מאוד. שילוב השקט עם יכולת המנוע מסוכן מאוד לרישיון שלכם, אז שימו לב!

נוחות הנסיעה מאוד גרמנית ונוקשה, כנראה בהתאם לקו הספורטיבי והצעיר בו נוקטת סיאט. הלאון אינה חובטת בנוסעיה, אולם כל השיבושים בכביש מורגשים, וחסרה ספיגה שלהם כדי להפוך את הלאון למצויינת בכל התחומים. זה בעצם התחום היחיד בה הלאון אינה עומדת בראש הקבוצה. כתוצאה מנוקשות המתלים התנהגות הלאון מצויינת, וההגה המדוייק ובעל המשקל הטוב עוזר להרגשה הטובה של הנהג. בשילוב עם המנוע הנמרץ (מנוע מחמד כמו שגיא אוהב לקרוא לו...) ושילוב ההילוכים המצויין (במיוחד במצב ספורט היעיל) הלאון החדשה מציעה חבילה דינאמית מעולה, עם הרבה פחות תת היגוי מהדור הקודם ויותר ציות.



צילום: שי שיוביץ

כמו שכבר כתבתי מספר פעמים, שוק המשפחתיות פורח ומוצף ברכבים מצויינים, כך שהתחרות המצפה ללאון גדולה וקשה מאוד. אולם אחרי המבחן אפשר לומר בבטחה שסיאט לא סתם בחרה בשם מלך היער לרכב המשפחתי שלה, ומדובר באחד מהדגמים המוצלחים ביותר שאפשר למצוא בשוק, בעיקר אם מסתכלים על המחיר- 123,400 ש"ח בלבד לדגם האוטומטי. במידה ותרצו את הלאון 1.2 עם תיבה ידנית- ישארו בכיסכם 9000 ש"ח.

עם הלאון צ'מפיון מציעה חבילה מצויינת, והאמת היא שקשה לי להבין מי ירצה את הגולף המקבילה שעולה 16,500 אלף ש"ח יותר(!), וזה בדיוק מה שחשבתי אחרי המבחן לדור הקודם של הלאון לפני שנה. אי אפשר לומר שאני לא עקבי...

בקיצור- אם אתם רוצים גולף חדשה, יפה, בטיחותית ומאובזרת אבל לא רוצים לשלם הרבה יותר- תבדקו את הסיאט לאון.



צילום: שי שיוביץ


צילום: שי שיוביץ



חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם