קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 04/09/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 04/09/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    13790
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    12012
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    11874
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    11770
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    11662
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    11563
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    11284
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9879
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • יוחאי שמר
  • saar noy
  • itzik barel
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • אלכס בורדו
  • גנדי טבקין
  • רון כהן
עמוד ראשי >> כתבות מעולם הרכב מבחן דרכים ליונדאי i40

מבחן דרכים ליונדאי i40

תאריך הפרסום: 20/6/2012
| כותב המאמר: מערכת "קילומטר לליטר"

בכלמוביל סימנו יעד נוסף לכיבוש, בדרך להיות שליטי המדינה על הכביש. האם יונדאי i40 תצליח לעשות מה שהסונטה אף פעם לא הצליחה?

יונדאי

בתקופה הסטודנטיאלית שלי (יענו בתקופתי בתור סטודנט), עבדתי כמאבטח באחד ממתקני התשתית במדינה. עבד איתי בחור גדול עם שם משפחה עוד יותר גדול – קוז'יקרו, או כפי שאחד החבר'ה קרא לו: "האיש עם הפסיק על הזין", או בקיצור "פסיקי". אותו פסיקי, היה מתנייע בד"כ על רנו 5 מלוקקת, אך בשבתות וחגים הוא היה מגיע עם יונדאי סונטה שנתון 2002 של אביו, בצבע סגול, מלוקקת לא פחות (בכל זאת התפוח לא נפל רחוק מהעץ). לרוב, היינו יושבים ברכב במנוע כבוי, משום שמנוע הבנזין בנפח 2.7 ל' היה סובל מצמאון תמידי לבנזין, ועד שהייתי מצליח לשכנע את פסיקי לתת לי סיבוב, זה היה נגמר עם רשימת איסורים שעיקרם היו "בלי קיקדאונים".



יונדאי
רוחות מזרחיות חדשות מנשבות, ויונדאי של השנים האחרונות היא לא מה שהייתה פעם



אם להודות על האמת, יונדאי סונטה של אותם השנים היה אחד הרכבים היפים בקטגוריה, בטח יפה יותר מטויוטה אוונסיס של אז (חסר אישיות) או מהלווייתן הצרפתי (סיטרואן C5). אבל זה לא עשה רושם על המנהלים הישראליים, שמעטים מהם בחרו ביונדאי סונטה כמכונית המועדפת עליהם. וזה לא שהקוריאניים לא ניסו. בשנות ה – 90 הם העניקו לה צורה של רובר, בשנות ה – 2000 הם כבר ניסו לחקות צורה של יגואר, הם אבזרו את הרכב הרבה מעבר למקובל בקטגוריה, אך שום דבר לא עזר, ולאחר שבשנת 2010 נמכרו כמה עשרות יחידות ברחבי הארץ, בכלמוביל לא טרחו לייבא את הרכב בשנת 2011.

אבל כידוע, אלה ימים אחרים ליצרן הקוריאני. רוחות מזרחיות חדשות מנשבות, ויונדאי של השנים האחרונות היא לא מה שהייתה פעם. סדרת המספור החדשה של יונדאי, ה – i-ים, שינתה סדרי עולם בשוק הרכב הישראלי, ובשנה האחרונה יונדאי הפך להיות מותג הרכב הנמכר בארץ... למעט בקטגוריית המנהלים/משפחתיות גדולות.



יונדאי
הצדודית מזכירה במעט תצורת סדאן-קופה



האם יונדאי i40 תצליח לשים דריסת רגל בפלח שוק זה?
העיצוב החיצוני של יונדאי i40 ממשיך את השפה העיצובית המוחצנת של משפחת ה – i-ים, עם קווים אגרסיביים שנמשכים לאחור וחזית בולטת בנוכחותה שמעוטרת בנורות לד (פריט חובה היום). לזה מצטרפת צדודית נמוכה וצמד מפלטים בשרניים שמשלימים מראה מצועצע מעט אבל מושך תשומת לב. מזכיר במעט תצורת סדאן-קופה. למרות שביונדאי ניסו להבדיל אותה מאחיותיה הצעירות, לא מעט אנשים המשיכו להתבלבל בין יונדאי i35 לבין ה – i40. עם אורך של 4.74 מ' ורוחב של 1.81 מ', מימדיה החיצוניים של יונדאי i40 מתאימים לקטגוריה. לזה מצטרף בסיס גלגלים באורך של 2.77 מ' (ארוך יותר משל טויוטה אוונסיס וסקודה סופרב, אך קצר יותר משל פורד מונדיאו). בסיס הגלגלים הארוך מנוצל עד תומו, כך שמתקבל תא הנוסעים מאוד מרווח, שיכול להכיל 5 מבוגרים בצורה נעימה ונוחה. למרות שהמושבים הקדמיים רחבים, הם תומכים בגוף בצורה נוחה, וגם לאחר נסיעה ארוכה לא הרגשנו עייפות. אגב, גם תא המטען בנפח 505 ל' ממוצע לסגמנט.



יונדאי
עם אורך של 4.74 מ' ורוחב של 1.81 מ', מימדיה החיצוניים של יונדאי i40 מתאימים לקטגוריה



תנוחת הנסיעה גבוהה, ולמרות מימדיו הנדיבים, המושב הגבוה משרה ביטחון לנהג. איכות החומרים והרכבתם טובה , עיצוב הפנים נאה ולוקח קצת מכל דגם, בין השאר ניתן למצוא אלמנטים מיונדאי i35, יונדאי ix35 ואפילו מיונדאי ולוסטר. המחוונים והכפתורים למיניהם ממוקמים פחות או יותר היכן שהיית מצפה מהם, וזה ייאמר המעצביה. הדגם שקיבלנו למבחן הוא בגרסת premium הבסיסית שמחירו הוא 161,000 ₪ עם רמת אבזור שאינה יוצאת דופן לרמת המחירים הללו, ובין השאר כוללת בקרת אקלים מפוצלת גם לאחור, חיבור USB+IPOD, הגה עור, תפעול מערכת השמע מההגה, ואפילו מנגנון SBL שמאיר את הצד שאליו אתה פונה. רכב המבחן היה מצויד במערכת מולטימדיה שלא מגיעה במקור בגרסת ה - Premium, ודורשת תוספת תשלום של 3000 ₪.



יונדאי
עיצוב הפנים נאה ולוקח קצת מכל דגם, בין השאר ניתן למצוא אלמנטים מיונדאי i35, יונדאי ix35 ואפילו מיונדאי ולוסטר


יאללה יוצאים לדרך
יונדאי i40 מצוידת במנוע בנזין אטמוספירי בנפח 2.0 ל' שמפיק 177 כ"ס שמושגים ב – 6500 סל"ד. לכאורה, נתון שמבטיח ביצועים חזקים, איפשהו במרכז הסגמנט, אך כיום כל ינוקא יודע שבלי נתון מומנט עסיסי, המנוע ירגיש אנמי. ואכן, בפועל, המנוע מרגיש מעט מהוסס בסל"ד נמוך, ורק מעל 5,000 סל"ד הוא מתחיל לספק רצועת כוח ליניארית וחזקה. עפ"י הקוריאניים, הזינוק מ – 0-100 קמ"ש אורך כ – 10 שניות ארוכות, נתון דומה מאוד לתוצאות במציאות. דווקא תאוצת הביניים מ – 80-120 קמ"ש אורכת זמן קצר מהמצופה, אולי בשל העובדה שבאמצע נסיעה המנוע נמצא בסל"ד גבוה. גם תיבת ההילוכים האוטומטית מרגישה מעט איטית ובעלת 6 יחסי העברה ארוכים מידי, אם כי ייאמר לזכותה שהחלפת ההילוכים מתבצעת בצורה מאוד חלקה.
למרות הנחיתות היחסית של המנוע האטמוספירי של יונדאי ביחס למנועי בנזין טורבו החדשים שישנם למתחרים, ה – i40 סיימה את המבחן צריכת דלק ממוצעת של 10.5 ק"מ/ל', שבחיים האמיתיים זה יכול להגיע ל – 12.5 ק"מ/ל' (פיג'ו 508 סיים את המבחן אצלנו ב – 9 ק"מ/ל'). נכון שעצלותה של היונדאי גורמת לנו באופן טבעי לנהוג בצורה הרבה יותר שקולה ורגועה, לעומת מנועי הטורבו הדינמיים, אבל בכל זאת, מדובר בנתון לא רע בכלל.



יונדאי
בפועל, המנוע מרגיש מעט מהוסס בסל"ד נמוך, ורק מעל 5,000 סל"ד הוא מתחיל לספק רצועת כוח ליניארית וחזקה


ומה לגבי נוחות נסיעה?

טובה בסה"כ. המתלים רכים דיו כדי לגהץ את פגעי הדרך בצורה טובה ובטוחה. הדבר בא על חשבון ההנאה מנהיגה דינמית יותר, היות והמתלים נאנקים תחת כובד הרכב בשינויי כיוון מהירים. לזה מצטרף ההגה האנמי שעושה רושם שנמצא בסכסוך מתמשך עם האספלט, אחרת לא ניתן להסביר את חוסר התקשורת ביניהם. בכל הקשור לבלמים, יונדאי i40 עושה עבודה טובה, וגם אחרי נסיעה ארוכה בכבישי מדבר יהודה הלוהטים, הבלימה הייתה מצויינת.


יונדאי
נוחות הנסיעה טובה סה"ב, אך המתלים רכים מידי


אז מה, איך היא?
תלוי את מי שואלים. סה"כ מדובר במכונית טובה, שיודעת לעשות את הדברים טוב, מבלי להיות מצטיינת במשהו. אם אתה מנהל מרובע, שעיקר דרישותיך מהרכב מסתכמות בנסיעה לעבודה מהפרבר שאתה גר בו לעיר הגדולה תוך שהות מסויימת בפקקים, ובשבתות לוקח את המשפחה לטבילה בסחנה, אזי יונדאי i40 היא הרכב המושלם. בידוד הרעשים והמושבים הנוחים והמרווחים, מעבירים את זמנך בנעימים בקוקפיט. ברם, אם אתה מנהל שמצפה ליכולות דינמיות מסוימות מהמכונית שלו, ורוצה בסוף היום להעלות חיוך קטן על דל שפתיך, יונדאי i40 לא מתאימה לך. ההגה מלאכותי מדי, המתלים רכים מידי ותנוחת הנהיגה טובה מאוד, אך לא קרבית. בשביל זה תבחר כנראה בסקודה סופרב.


ומה לגבי המחיר?
גרסת הבסיס של יונדאי i40 עומדת על 161,000 ₪, היכן שהוא במקום טוב באמצע, מחיר זהה לפורד מונדיאו, עם פיג'ו 508 (היקרה ויותר) וטויוטה אוונסיס (הזולה יותר).


יונדאי
גרסת הבסיס של יונדאי i40 עומדת על 161,000 ₪, היכן שהוא במקום טוב באמצע



חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם