קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 09/20/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 09/20/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8510
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8478
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8353
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8348
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8179
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8151
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8052
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7656
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • saar noy
  • רון כהן
  • דביר קלומיטי
  • כאמל חגאזי
  • מייקל מירסקי
  • נועם כהן
עמוד ראשי >> כתבות מעולם הרכב לוקחת את העיר בהליכה, סקודה סיטיגו אוטומטית

לוקחת את העיר בהליכה, סקודה סיטיגו אוטומטית

תאריך הפרסום: 26/11/13
| כותב המאמר: שי שיוביץ

הקטנטונת של סקודה במבחן אוטומטי


הצלע השניה במשולש המיני מבית פולקסווגן- סיאט מיי, סקודה סיטיגו  ופולקסווגן אפ! היתה הראשונה להגיע ארצה, כאשר המיי הגיעה מעט אחריה והאפ! בנתיים דופקת נפקדות.
לכאורה זהו מבחן מיותר, הרי בחנו את הסיאט לפני כמעט שנה, וחוץ ממעט שינויים קוסמטים אין הרבה הבדל בינהן, נכון? התשובה היא כן ולא. כן- כי באמת מדובר באותו הרכב ממש, ולא- כיוון שהסיטיגו נבחנת כאן עם המנוע החלש בהצע, 60 כ"ס לעומת 75 במיי, ויותר חשוב מזה- עם תיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד בודד, שילוב שאמור לקרוץ לאלה המייעדים את הקטנטונת לשימוש עיקרי בעיר ופקקיה. מה גם שחלק מהקונים ימצאו את עיצוב המיי לא לטעמם, ודווקא הסקודה הסולידית יותר תקלע יותר למטרה. יאללה, נתחיל.



צילום: שי שיוביץ
מבחוץ קשה לטעות- מדובר באותו הרכב, אבל הפרשנות של סקודה עיגלה את הפינות המשולשות הקיימות בפנסי המיי והפכה את הסיטיגו לחמודה יותר וקרבית מעט פחות, כאשר הצבע האדום מוסיף המון למראה החמוד (איזו מאמי! היתה התגובה הנפוצה יותר...).

צילום: שי שיוביץ

גם בתוך הרכב הסיפור ממשיך להיות זהה כמעט לחלוטין, כאשר דשבורד בצבע אחיד מחליף את מקום הפלסטיק הבהיר הנמצא במיי. גם כאן תמצאו חלקי פח חשופים בתוך תא הנוסעים, אולם בזכות הצבע האדום המראה אינו זול אלא מעורר ומעניין. אהבתי את נגיעות האלומניום מסביב למתגי המזגן אשר מוסיפים ניחוח מעט יותר "אמיתי" לעיצוב המינימלי. תוספת חשובה מאוד שכן נמצאת בסיטיגו היא האפשרות לכוון את גובה מושב הנהג. חוץ מזה- הכל בדיוק אותו הדבר כמו במיי: פתח אוורור מרכזי שאינו ניתן לכיוון או סגירה, חלונות אחוריים הנפתחים לסדק, את חלון הנוסע הקדמי אפשר לפתוח רק מהמתג שלו, והכי חשוב- מאחור אפשר להושיב רק שניים. אין חגורת בטיחות שלישית. האמת היא שזה ממש לא מפריע, כיוון שאף אדם שפוי בדעתו לא יסיע יותר משני אנשים ברכב כזה, גם אם כן היתה אפשרות כזו...
אני די בטוח שסוגיית מיעוט האבזור תפריע לחלק מהקונים הפוטנציאלים, כיוון שתפעול מראות חשמלי או חלונות אחוריים אמיתיים כבר אינם נחשבים ללוקסוס אפילו בסגמנט המיני.
מצד שני כל הפשטות הזו אינה משדרת זולות או זילזול. הפלסטיקה הנוקשה מרגישה טוב תחת הידיים- בוודאי בהשוואה לרכבי מיני אחרים בהם נהגנו, איכות הבניה מצויינת ונראה שהתא יחזיק מעמד יפה לאורך זמן. למרות גילו ועברו של רכב ההדגמה לא נרשמו כל ציוצים או פישולים בהרכבה, והאמת היא- עד שלא הסתכלתי על מד הקילומטרים (ועל הרישיון) הייתי בטוח שקיבלתי רכב חדש כמעט לחלוטין. שאפו סקודה.

המושבים עצמם נאים ביותר עם שילוב צבעים אפור בהיר-שחור, למרות שאינם מצטיינים בתמיכה הדוקה הם מאפשרים ישיבה נוחה לאורך זמן- וכן, גם מאחור. המרווח בתוך הרכב מפתיע לטובה, כאשר כל מי שנכנס לרכב ציין שמבפנים קשה מאוד לדעת שבדובר ברכב פיצפון...

את פרק התשבחות מסיים תא המטען שמאפשר לקחת 251 ליטר של תיקים וחפצים נחוצים אחרים, כאשר ווי התליה המוכרים של סקודה נמצאים גם כאן. זוג צעיר+ילדונת ציין שאפילו עגלה נכנסת לשם די בקלות, ואם הם היו חושבים לקנות רכב חדש- הסיטיגו בהחלט היתה באה בחשבון. חשוב לציין שניתן לקפל את המושבים האחוריים ביחס של 60:40 במידה ורוצים להביא הביתה את הקניות השנתיות (חודשיות?...) מאיקאה.



צילום: שי שיוביץ

ועכשיו לחלק היותר מעניין של הסיטיגו הזו, הלא הוא המנוע. כאמור מדובר בגרסה בעלת 60 כ"ס ו- 9.6 קג"מ, כאשר ניתן לקבל את הסיטיגו עם מנוע בנפח זהה אך בעל תפוקה גדולה יותר של 75 כ"ס (כאשר המומנט זהה בשתי הגרסאות). למנוע משודכת הפרשנות של פולקסווגן לתיבה רובוטית בעלת מצמד יחיד.
הייתי סקרן מאוד לדעת איך תתנהג התיבה של הסיטיגו, כיוון שידוע לכולם שפעולת תיבות אלה רחוקה מלהיות מושלמת או נעימה (להבדיל מהפעולה החלקה לחלוטין של התיבה כפולת המצמד (
DSG) הידועה של הקונצרן). ובכן- קשה לפספס שמדובר במצמד יחיד, בעיקר בהאצות חזקות או בזחילה איטית מאוד בפקק. ההחלפות איטיות מאוד ומלוות בטלטלה, ואם רוצים להמנע מהפתעות יש לתכנן קדימה (כמו בעליות) ולשלוט בתיבה באופן ידני כדי שלא תפתיע אותכם בהעברת הילוך בלתי מתוכננת שתשאיר אותכם בלי כוח.
ולמרות כל הביקורת אפשר לומר שיחסית למתחרים מדובר בתיבה טובה, ואם נוהגים בה בעדינות ובנינוחות אפשר בהחלט להסתדר איתה בחיי היום-יום. עוד טריק שעוזר להחלפה חלקה יותר הוא להוריד את הרגל מדוושת הגז בזמן ההחלפה, ורק אחרי שההילוך משולב לחזור לגז. התפעול הידני פועל בצורה טובה מאוד, אך יעביר הילוך בקו האדום- קחו זאת בחשבון.
והמנוע? האמת היא שבהתחלה הייתי בטוח שקיבלתי את הגרסה החזקה יותר, ורק מבט ברישיון אישר שמדובר ב- 60 כ"ס, לא יותר. המשקל הצנוע (932 ק"ג) מסייע לתאוצות נחרצות ביותר (בגבולות ההיגיון כמובן...) ואין שום בעיה לצאת ראשונים מהרמזור. גם מחוץ לעיר הסיטיגו הקטנה לא מחווירה (הרי היא אדומה!) ומאפשרת שיוט בטוח ומהיר גם על כביש 6. המנוע עצמו מעודן יחסית למתחרים (בעיקר הספייס סטאר של מיצובישי) ולמרות שבסרק הוא רועד מעט לא מדובר בקטסטרופה. בידוד הרעשים אף הוא טוב יחסית למתחרות (ונראה לי שהוא אף טוב יותר מגרסת ה- 75 כ"ס), וניתן לצאת עם הזאטוטונת להרפתקאות גם בהרים הרחוקים.
צריכת הדלק מצויינת, ובתנאי המבחן היא עמדה על 16.6 ק"מ לכל ליטר.



צילום: שי שיוביץ

המתלים מכויילים על הצד הנוקשה יותר, אולם הספיגה של המהמורות לא רעה כלל (שוב- יחסית למתחרות מבית פיג'ו-סיטרואן ומיצובישי) ומזכירה את השורשים הגרמניים של הסיטיגו. ההגה רך ונעים לשימוש בעיר ובכפר, וקוטר הסיבוב ממש מעולה. גם האחיזה מצויינת ומאפשרת נסיעה בטוחה ועם שקט נפשי- גם על כבישים מהירים. 



צילום: שי שיוביץ

ומה עם הבטיחות? הסיטיגו קיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק, למרות היותה מצויידת רק ב- 4 כריות אוויר בלבד. שתי הכריות הצידיות משמשות גם כווילונות מתנפחים, כך שהיכולת להגן על הנהג והנוסעים לא נפגעה כלל.
מערכת נוספת הראויה לציון היא ה-
City Safe Drive אשר בעזרת קרני לייזר סורקת את השטח הנמצא לפני הרכב, ובולמת את הרכב עצמאית כדי למנוע התנגשות (המערכת פועלת עד מהירות של 30 קמ"ש). מערכת חשובה ואפקטיבית ביותר, שעובדת מצויין.



צילום: שי שיוביץ

כמו עם המיי, גם כאן יצאתי מהסיטיגו עם תחושת הערכה לרכב הקטן. במחיר של 68,500 ש"ח סקודה מציעה רכב קטן שהינו בטיחותי, חסכוני ומרווח, ואינו מוגבל לצעירים או לרווקים בלבד- בתנאי שהעדר האבזור לא מאוד מפריע לכם. 



צילום: שי שיוביץ



חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם