קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 08/14/2017 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.94 ש"ח בשירות עצמי

    6.13 ש"ח כולל שירות

  • 08/14/2017 מחיר סולר
    7.32 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9910
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9754
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9714
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9638
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9571
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9411
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9305
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8619
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • saar noy
  • רון כהן
  • דביר קלומיטי
  • כאמל חגאזי
  • מייקל מירסקי
  • נועם כהן
עמוד ראשי >> כתבות מעולם הרכב לברוכי הילדים והטעם, פיג'ו 5008

לברוכי הילדים והטעם, פיג'ו 5008

תאריך הפרסום: 16/9/13
| כותב המאמר: שי שיוביץ

אופציה למשפחה מבית היצרן הצרפתי


נו די כבר, עוד פעם מיניוואן? הם גדולים, רעשניים ומכוערים, אז את מי זה מעניין בכלל? הלכתי לבדוק את הנתונים היבשים, ומסתבר שבשנת 2012- 6% מסך מכירות הרכבים הפרטיים היו של רכבים מקטגוריית הוואן, מה שמרמז שאולי זו לא תצורת מרכב נידחת כמו שחלק מהאנשים אוהבים לחשוב...
כבר כתבתי מספר פעמים על הזינוק הגדול בעיצוב החיצוני ובטכנולוגיות שעולם המיניוואנים ביצע בשנים האחרונות, וה פיג'ו 5008 מהווה דוגמא מצויינת לכך.
ה- 5008 חולקת רכיבים רבים עם אחותה ליצרן, ה- C4 פיקאסו (הקודמת. בחול הוצג דגם חדש אשר עדיין לא מציע 7 מושבים ואינו מגיע לארץ). בהתחשב בכך שה- C4 הוא אחד מהמיניוואנים הטובים בקבוצתו יש בהחלט למה לצפות.



צילום: שי שיוביץ

פיג'ו הציגה את ה- 5008 באמצע שנת 2009 והביאה אותו לארץ הקודש לקראת סוף 2010- מה שאומר שהוא נמצא איתנו כבר פרק זמן לא מבוטל, ואכן- בחודש האחרון הוצגה בחו"ל מתיחת פנים קוסמטית בעיקרה, שמסתכמת בכמה נגיעות עיצוביות חיצוניות. שאר הדברים נותרו ללא שינוי. 



צילום: שי שיוביץ

העיצוב החיצוני מדבר בשפת פיג'ו רהוטה וברורה, כאשר המראה דומה מאוד לאח הבליין של המשפה- ה- 3008. אין בכך כל פלא, שהרי שני הדגמים מבוססים על פלטפורמת ה- 308.
יכול להיות שעיצוב החזית האגרסיבי לא יהיה לטעם כולם, אבל מה שבטוח- להתעלם ממנו יהיה קשה מאוד... לאורך הרכב הקווים נעשים מעניינים יותר עם צללית ארוכה ודינמית המחוזקת בעזרת פס כרום כסוף המתחבר לפנס האחורי, כשהוא מצידו "פולש" לדפנות הרכב. מעניין ויפה.



צילום: שי שיוביץ

עיצוב הפנים מזכיר שוב את הקרבה המשפחתית ל- 3008, ומכיוון שמדובר שם באחד מתאי הנוסעים המעניינים יותר שאפשר למצוא ברכבים- זה אינו דבר רע בכלל... חסרה רק ידית האחיזה המעוצבת לצד ידית ההילוכים והתצוגה העילית (שכן נמצאת ברמת הגימור הגבוהה).
המושבים נאים ונוחים מאוד, ולטובת הנהג ישנה משענת יד. הנוחות המרשימה נשמרת גם בשורה השניה תודות לרצפה שטוחה ומושבים היודעים לזוז על מסילה וניתנים להטיה.
בשורה האחרונה המצב קצת פחות מזהיר, ושני מבוגרים לא בדיוק ישמחו לאכלס אותה לאורך זמן. לזכותם יאמר שמצב זה אינו שונה מהותית משאר דגמי המינוואנים המתחרים. ישנם תאי אחסון ברצפת השורה השניה, וגם מתחת למושבים האחוריים יש מעט מקום.
כאשר כל המושבים פתוחים תא המטען מצומצם ועומד על 210 ליטר בלבד, אולם הגמישות הרבה בקיפול המושבים מאפשרת לכל אחד לתפור לעצמו את שטח האחסון הנחוץ לו, וכשכל המושבים מקופלים נוצר חלל הטענה גדול ושטוח.
ברמת הגימור הנמוכה האבזור אינו עשיר במיוחד וחסר בקרת שיוט ואקלים, כמו גם חיבור בלוטות' שכן אפשר למצוא אצל חלק מהמתחרים. אולם בנקודות החשובות יותר כמו אבזור הבטיחות לא נרשמו חוסרים, ולא פחות חשוב (לטעמי)- המזגן כולל פתחי מיזוג נחוצים ויעילים לשורה השניה הנמצאים בקורות הצד ולא בין הברכיים, עם אפשרות שליטה עצמאית של הנוסעים. בתחום הבטיחות אפשר למצוא עוד שני פיצ'רים יעילים מאוד: מראה מרכזית נוספת מאפשרת לנהג לראות את הנוסעים מאחור בלי להסב את המבט, ומעליה נמצאת תצוגת נוריות נוחה המראה בדיוק מי מהם אינו חגור.

הגליק הגדול הוא הפנס הנשלף בתא המטען. נאה ושימושי להפליא.


צילום: שי שיוביץ

בפרק המנוע אנחנו פוגשים מכר אהוב, הלא הוא מנוע ה- 1.6 טורבו 156 כ"ס המוכר לנו היטב משלל דגמי החברה. גם כאשר הוא משודך למרכב גדול הוא מצליח לשמור על התחושה הטובה, שוב תודות לתיבה האוטומטית מבית אייסין. נתוני התאוצה עומדים על 9.7 שניות (!) ל- 100 קמ"ש, ולא לשכוח- מדובר במניוואן המיועד ל- 7 נוסעים... בשום מצב לא חסר כוח, גם כאשר כל המושבים בתפוסה מלאה.  



צילום: שי שיוביץ

בנסיעה ה- 5008 מפנקת עם שקט מפתיע יחסית לגודל המרכב, וממשיכה עם יציבות מרשימה. נוחות הנסיעה מעט פחות טובה מאשר ה- 3008, אבל עדיין לא רעה בפני עצמה. ההתנהגות הטובה ממשיכה גם בפניות עם נטרליות ומעט זוויות גלגול, וגם אם מרפים מהדוושה בבהלה באמצע הסיבוב היא לא תנער את זנבה. להשלמת התמונה מצטרף קוטר סיבוב מכובד העומד על 11.1 מ', וזה מאוד יעיל בהשתחלות למקומות חניה צפופים בקניון הקרוב לביתכם...



צילום: שי שיוביץ

למי שלא הבין עד עכשיו- מדובר באחד מהמיניוואנים הטובים שבשוק. המרווח הפנימי הגדול, המנוע המשובח וציון הבטיחות המקסימלי יוצרים חבילה מאוזנת ואיכותית. במידה והתברכתם במספר צאצאים הגדול מ-3- שווה לכם לקפוץ לסוכנות פיג'ו הקרובה ולבדוק את ה- 5008.



צילום: שי שיוביץ



חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם