קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 09/20/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 09/20/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8822
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8804
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8686
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8658
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8518
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8478
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8378
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7887
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • saar noy
  • רון כהן
  • דביר קלומיטי
  • כאמל חגאזי
  • מייקל מירסקי
  • נועם כהן
עמוד ראשי >> כתבות מעולם הרכב כוכבת החלל העירוני, מיצובישי ספייס סטאר

כוכבת החלל העירוני, מיצובישי ספייס סטאר

תאריך הפרסום: 22/11/13
| כותב המאמר: שי שיוביץ

מכונית קטנה שמבטיחה להראות כוכבים במבחן ישראלי מאובק


הספייס סטאר לא היתה יכולה להגיע בזמן יותר טוב: פריחת שוק המיני בארץ בשיאו, מחירי הדלק עדיין בשמיים- וכל העיניים נשואות אל רכבים קטנים אשר מצד אחד אינם צורכים הרבה דלק, ומצד שני מאפשרים להתנייע בנוחות גם מחוץ לעיר ובלי לוותר על אבזור- בדיוק כמו הפיקנטו שמוכרת בהמוניה, והאחיות מבית צ'מפיון (הסיאט מיי והסקודה סיטיגו).
עם הספייס סטאר מיצובישי קיבלה תוספת חדשה ומשמעותית למבחר דגמיה, ושמחנו למתוח את רגליה (ובאותה הזדמנות לבדוק אם גם אנחנו יכולים למתוח את רגלינו בתוכה...).
בחלק מהשווקים בעולם הספייס סטאר נקראת "מיראז' " ומחליפה את הקולט שלא נמכרה כאן בשנים האחרונות. 



צילום: שי שיוביץ

העיצוב החיצוני של הספייס סטאר נראה חמוד ועירוני למהדרין, כאשר מיצובישי מאפשרת להתאים סט מדבקות (בתוספת תשלום) שמשנות לגמרי את המראה וההצהרה לפי הטעם האישי- החל מנשי ומתחנחן ועד קרבי למהדרין עם פסי מירוץ (כמו ברכב המבחן). נאה ביותר.



צילום: שי שיוביץ

תא הנוסעים גם הוא ניתן לבחירה בשני צבעים, כאשר האפשרות הבהירה מאירה ומחמיאה לתא. במרכז הקונסולה ישנו ציפוי של פלסטיק מבריק הנותן מגע מודרני, יחד עם פסים כסופים מסביב לפתחי האוורור. שלא כמו במתחרות אחרות- כאן לא תמצאו חלקי פח חשופים וזולים למראה. מצד שני איכות הפלסטיק לא מדהימה, כאשר גם הדלתות מצופות בו במקום ריפוד בד חלקי.
ברמת האבזור המגיעה קומפלט עם התיבה האוטומטית מקבלים הרבה מאוד אבזור, אפילו יותר מהפיקנטו שהפכה לסמן ימני בסגמנט: חיישני אורות ומגבים (היחידים בקטגוריה!), חשמול מלא, מרימי חלונות, מערכת שמע לא רעה בכלל הכוללת USB ו- AUX, וכמובן אבזור בטיחות מלא. ישנם מספיק תאי אחסון- כולל תא כפפות בגודל סביר, מדפון יעיל מעליו, תאים בדלתות לבקבוקים ומחזיקי כוסות.

הספייס סטאר מצדיקה את שמה כאשר בוחנים את המקום שהיא מציעה. אודה ולא אבוש, הייתי מופתע לטובה מהמרוח הפנימי. לא שתטעו לחשוב שזה אאוטלנדר, אבל מבוגרים ימצאו מקום לכל איבריהם במושבים הקדמיים, ויותר חשוב- גם מאחור.המושבים עצמם נוחים לישיבה לאורך זמן- גם אם אינם ממש תומכים ומחבקים את הגוף- ולא היתה לי שום בעיה לבלות בספסל האחורי נסיעה בין עירונית, עם מספיק מקום לברכיים ולראש. כמובן שלשלושה מבוגרים מאחור יהיה צפוף, אבל הרצפה הכמעט שטוחה תעזור במשהו להקל על המצב.
תא המטען אינו הגדול ביותר, ועם 235 ליטר הוא מעט קטן יותר מזה שבסיאט מיי (251 ליטר). לפחות הוא שימושי יחסית ועם אפשרות לקפל את המושבים 60-40 כדי להגדיל את שטח ההטענה. בכל מקרה הוא יותר ממספק לזוג.


צילום: שי שיוביץ
לפי האופנה האחרונה בפלח המיני, גם הספייס סטאר מצויידת במנועי 3 צילנדר משעשעים בשני נפחים: ליטר אחד בעל 71 כ"ס, או 1.2 ל' ו- 80 כ"ס עם תיבה רציפה בלבד. אנו קיבלנו את המנוע החזק יותר, והוא אכן עושה את עבודתו נאמנה. נכון שרק 10.8 קג"מ לא נשמעים מבטיחים מדי, אבל צריך לזכור שהזאטוטה שוקלת רק 865 ק"ג...
ומה עם התיבה הרציפה? טוב תודה. כנראה שהמשקל הקל עושה את שלו, כשלהבדיל מרכבים אחרים המצויידים בתיבה רציפה היא לא עצבנה אותי יותר מדי כיוון שלא היה צורך למשוך את המנוע לגבהים כדי להאיץ בצורה סבירה. אמנם אין תפעול ידני, אבל יש מצב
DS אשר עוזר מאוד להאצה זריזה ולבלימת מנוע טובה בירידות. כאשר בכל זאת תלחצו עליה חזק- היא תגלה את אופייה הרציף, ואז גם רעש המנוע יחדור לתא מעט יותר מדי מהרצוי. את היתרון הגדול של שילוב מנוע צנוע נפח עם תיבה רציפה תגלו בתחנת דלק, כאשר הספייס סטאר הציגה צריכה ממוצעת של 16 ק"מ לליטר בימי המבחן, ובנסיעה בין עירונית אפשר לראות גם 17 קילומטר לליטר ואף יותר, כאשר במהירות של 100 קמ"ש הסל"ד עומד על כ-2000 סיבובים נמוכים ושקטים.


צילום: שי שיוביץ

ועכשיו לחלק המעט פחות נחמד- הנוחות. הספייס קשיחה מדי על שיבושים ואינה סופגת ביעילות את השברים, וחבל שכך, כיוון שזה מה שמונע ממנה להיות מוכתרת כמלכת העיר. ההגה רך ונעים וקוטר הסיבוב מדהים- לא פחות. לפחות היא אינה מאבדת את עשתונותיה בנסיעה בין עירונית, והיציבות הטובה תגרום לכם לשכוח מהר מאוד שאתם נוהגים ברכב קטנטן. החיסרון הוא בבידוד הרעשים החסר ששוב מונע ממנה לקבל את תואר השייטת. לכאורה ברכב עירוני זה לא אחד הדברים החשובים ביותר, אולם ידוע שבארץ אין כזה דבר "רק לעיר", וכל רכב יבלה בחייו גם בכבישים בין עירוניים.
הספייס סטאר מסוגלת גם לתקוף פיתולים אם צריך והיכולת שלה אפילו מפתיעה, אבל זוויות הגלגול ורעש המנוע החזק יורידו אותכם מהרעיון הזה די מהר- למרות הפסים הספורטיבים...



צילום: שי שיוביץ

ומה עם המחיר? 79,990 ש"ח לדגם האוטומטי המאובזר, 69,990 ש"ח לידני. במידה ותרצו את המדבקות החיצוניות תצטרכו להוסיף 950 ש"ח לדגם ה"ליידי באג", 1450 ש"ח ל"ספורט" ו- 1750 ש"ח לדגם "פורצלן". (מחירי המדבקות לפני מע"מ).



צילום: שי שיוביץ
הספייס סטאר הפתיעה לטובה במחלקת העיצוב, המרווח ושילוב המנוע-תיבה, ונכשלה מעט במבחן הנוחות- מה שמנע ממנה לקבל ממני את תואר "מלכת הקטנות". בסה"כ מדובר ברכב מוצלח אשר נותן תחושה של רכב גדול בהרבה בזכות המרווח והאבזור, ובעצם זה מה שרוב האנשים מחפשים- לנהוג ברכב שלא יגרום להם לחשוב כל הזמן "לשכן יש יותר"... שווה בדיקה.

צילום: שי שיוביץ



חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם