קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 09/20/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 09/20/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8275
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8218
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8100
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8092
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7914
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7914
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7817
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7482
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • saar noy
  • רון כהן
  • דביר קלומיטי
  • כאמל חגאזי
  • מייקל מירסקי
  • נועם כהן
עמוד ראשי >> כתבות מעולם הרכב חוויית נהיגת ראלי

חוויית נהיגת ראלי

תאריך הפרסום: 05/11/13
| כותב המאמר: שי שיוביץ וגיא סחריה

יש אנשים שמטפסים על הרים יש אנשים שצונחים מגבהים יש אנשים שרוכבים על סוסים ויש כאלה שגומאים מרחקים





לצנוח מגבהים? אני?! למה לכל הרוחות לקפוץ ממטוס תקין לחלוטין?! השתגעתם??!! אם כבר אני מאלה שאוהבים לגמוע מרחקים ולטפס על הרים- אבל בעזרת כוחות סוס, תודה רבה, ולא סוסים...

בשבילי ובשביל כאלה שכמותי, שהעיניים יוצאות להם מול קטעי הראלי ביו-טיוב, עם החלקות וירטואוזיות מסמרות שיער על דרכי עפר פסטורליות ופס קול שמימי של מנוע נוהם בשמחה- חברת מסלולים (שכבר התארחנו אצלה בעבר) מציעה הגשמת חלום ישן וכמוס, להרגיש באמת מה זה אומר להיות נהג ראלי- עם מכונית ראלי אמיתית למהדרין ועל מסלול עפר. אמנם הקטע הפסטורלי קצת לוקה בחסר עם נוף המשקיף לכביש 6, אבל יש גבול למה ש"מסלולים" מסוגלים לעשות בקסמיהם...



האימפרזה הקרבית מוכנה להשאיר אבק. צילום: גיא סחריה ושי שיוביץ
התכנסנו ביום קיץ מהביל ורותח כדי לבדוק את "חווית ראלי עפר" בניצני עוז. מזג האוויר המאתגר לא הרתיע אף אחד מהמאושרים שהגיעו, וצל"ש ל"מסלולים" שהכינה מראש כמות גדולה של שתיה קרה.

ליד הציליה חנו בשלווה סובארו אימפרזה ורייזר, שניהם מוכנים למירוצים מטעם מדינת ישראל, כולל לוחיות רישוי אפורות ומיוחדות ולמירוצים. הרייזר אף ניצח במירוץ שבוע לפני הקורס, עוד סימן המבהיר לנו שלא משחקים ב"כזה כאילו", אלא זה הדבר האמיתי! היה נחמד לראות את מגוון האנשים שהגיע, החל מבחור בן 18 שלא מזמן קיבל רישיון, ועד אנשים מבוגרים יותר שפירגנו לעצמם (או שזוגתם פירגנה להם...) את הקורס בתור מתנת יומולדת. אחד הדברים שצרם לי הוא שלא היו נשים נוהגות, וחבל שכך.



און יעקובסון מסביר את העקרונות הנכונים כדי לא לעוף לשיחים. צילום: גיא סחריה ושי שיוביץ
למרות הרצון הגדול של כולנו "לתת בגז" כמה שיותר ומהר, אי אפשר להתחיל לנסוע בלי הכנה תיאורטית מוקדמת.

ככה זה, אם רוצים לסיים בשלום ולהנות חייבים קודם לעבור על כמה עקרונות חשובים בנהיגה כמו העברות משקל, אחיזה נכונה של ההגה, איך נכנסים ויוצאים בצורה נכונה לסיבובים (slow in fast out, אם שאלתם), נקודות בלימה ועוד. לכאורה קצת משעמם וטריוויאלי, אבל השאלות והתשובות (השגויות לפעמים) של המשתתפים הוכיחו שהדבר נחוץ ביותר. כמו בקורס הנהיגה הספורטיבית שעברנו לפני כמה חודשים- גילינו שיש לנהגים בארץ הרבה מה ללמוד, וטוב שיש מי שמרים את הכפפה.



מתחילים ברייזר שזה עתה חזר כמנצח משדה הקרב. צילום: גיא סחריה ושי שיוביץ
אחרי הקטע התאורטי (שלא היה מאוד ארוך, הסירו דאגה מליבכם) סוף סוף אפשר להתחיל לנהוג!

מתחילים עם הרייזר כדי להכיר את מבנה המסלול וכדי שנכיר את מקום נקודות הבלימה והאייפקס (המסומנות עם קונוסים) של כל סיבוב. אמנם הרייזר קצת פחות מפעיל את בלוטות הרוק כמו האימפרזה, אבל על המסלול הוא מראה שגם לו לא חסר... להגה כמובן אין תגבור, דוושת הבלמים קשה גם היא- והכיף גדול. כמו שכבר אמרתי מקודם- המטרה היא להכיר וללמוד איך נוהגים בראלי אמיתי, ולא סתם ללחוץ על הגז עד הסוף בלי לחשוב, כך שאם זה מה שאתם רוצים לעשות- חבל על הכסף והזמן שלכם. 



ממשיכים עם האימפרזה האימתנית. צילום: גיא סחריה ושי שיוביץ
לאחר מספר הקפות עם הרייזר אפשר סוף סוף לעבור לאימפרזה. זה כבר הדבר האמיתי, החומר ממנו עשויים החלומות...

עם כלוב התהפכות מלא, בלי מושב אחורי או מזגן (ב- 35 מעלות בצל...) מתגים לדימום מנוע וקסדות עם מכשירי קשר בתוכן- הידיים מתחילות קצת לרעוד מציפייה ואנדרנלין. האימפרזה מניעה בקול צרוד ומבטיח, ויאללה, למסלול! עם קצת דימיון המדריך שאיתך הופך לנווט, ואתה לנהג הכל יכול... 



מכלולים חשופים ואגרסיביים, כיסאות ספורטיביים שמעבירים לעמוד השדרה כל אבן שנקרית בדרך. צילום: גיא סחריה ושי שיוביץ
כמו עם הרייזר, המדריך כאן לצידך כדי ללמד איך לבלום נכון, איך להכנס לסיבוב ומתי אפשר לתת בגז ביציאה ממנו.

עם הנסיון והכרת המסלול הכיף רק הולך ומתגבר, ריח הדלק משכר, והלוואי שלא יגמר!

כדי שלא נשכח את החוויה יש שתי מצלמות גו-פרו שמתעדות את המתרחש, אחת מבחוץ ואחת מבפנים, ובסיום הקורס כל אחד מקבל כרטיס זיכרון עם הסרטונים שלו נוהג, בעיקר כדי להוציא לחברים שלו את העיניים...

בסיכומו של יום אפשר לומר שכולם בלי יוצא מהכלל נהנו. למרות החום הכבד, ובזכות המדריכים הנהדרים ויחסי האנוש המדהימים שלהם. זו חוויה שלא נופלת מצניחה חופשית או מצלילה, והיתרונות הבטיחותיים שלה נמשכים הרבה אחרי שהקורס נגמר. שווה.



בסוף היום מקבלית תעודות שמוכיחות שיש לחברים שלכם סיבה לקנא. צילום: גיא סחריה ושי שיוביץ





חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם