קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 09/20/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 09/20/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8275
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8218
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8101
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8092
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7914
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7914
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7817
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7482
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • saar noy
  • רון כהן
  • דביר קלומיטי
  • כאמל חגאזי
  • מייקל מירסקי
  • נועם כהן
עמוד ראשי >> כתבות מעולם הרכב זו מונית! זו ניידת! זו סקודה אוקטביה!

זו מונית! זו ניידת! זו סקודה אוקטביה!

תאריך הפרסום: 28/10/13
| כותב המאמר: שי שיוביץ

יורשת חדשה לרבת המכר של סקודה בארץ.


זוכרים איך היה היחס לסקודה בשנות ה-90? להגיד שהוא היה "מעליב" יהיה אנדרסטיימנט.
עם דגמים נכשלים וישנים שהושפעו משליטת הקומוניזם, סקודה היתה שם נרדף לבדיחות, ואם הייתם אומרים למישהו שלא יעברו הרבה שנים וסקודה תעקוף את פולקסווגן במכירות- הוא היה שואל אתכם איזה חומר לקחתם, ואם אתם מוכנים לתת לו קצת...
ומי שינה את כל זה? נכון, האוקטביה הראשונה (היא בעצם לא היתה הראשונה, לסקודה היה דגם כזה בשנות ה- 60, אבל אף אחד כבר לא ממש זוכר את זה...).
פתאום קיבלנו מסקודה רכב אירופאי איכותי לכל דבר ועניין שלא השפיל מבט מול המתחרות. האישור הגדול ביותר שהאוקטביה קיבלה בארץ היא משוק המוניות והניידות, בו היא שולטת ביד רמה.
אין פלא שהרבה אנשים חיכו לאוקטביה החדשה, ולסקודה פשוט אסור להכשל איתה.



צילום: שי שיוביץ

כמו אז כן היום, הדור השלישי של האוקטביה מבוסס על פלטפורמה אשר משמשת (גם) את הגולף החדשה MQB), אבל תודות לגמישות הפלטפורמה האוקטביה הרבה יותר גדולה ממנה, עם בסיס גלגלים שגדל ל- 269 ס"מ לעומת 258 בדור המוחלף,  9 ס"מ שנוספו לאורך הכולל ו- 4.5 לרוחב.
המידות החדשות לא יביישו גם רכבי מנהלים הממוצבים גבוה יותר. נקודת החוזק המרכזית של האוקטביה לדורותיה היא תא המטען הענקי, אשר גודלו בדור הנוכחי עומד על 568 ליטר בלתי נתפסים. אפשר כמעט לגור שם...

 



צילום: שי שיוביץ

העיצוב החיצוני עבר גם הוא שדרוג, אבל שמר על המראה הכל כך מזוהה של האוקטביה עם מגע עכשווי. הקווים מרובעים ומודרנים מבעבר- כולל הפנסים האחורים בצורת ה- C המסורתית.
הגידול בבסיס הגלגלים גרם לכך שסרח העודף האחורי אינו בולט מאוד כמו בדגם המוחלף, וכך הצללית החדשה משדרת הרבה יותר יציבות ואלגנטיות. האמת היא שבזוויות מסויימות היא מאוד הזכירה לי את האודי A6 של אמצע שנות ה- 2000, וזה דבר בכלל לא רע. (הרי לאחיות מותר להעתיק אחת מהשניה, לא?)
בצבע הלבן שאיתו קיבלנו את האוקטביה, העיצוב החדש מעט מאבד מחינו, אבל כדאי שתתרגלו לכך, כיוון שעוד מעט תראו ממנו הרבה על הכבישים, קומפלט עם גשר אורות מהבהבים או כובע צהוב על הגג...



צילום: שי שיוביץ

גם מבפנים קווי העיצוב ממשיכים לשמור על סולדיות עם קווים נקיים וחומרים טובים, כשאת המראה הכהה עוזרים לשבור פסים כסופים מסביב לפתחי האוורור, על הדלתות וסביב בורר ההילוכים. המושבים הקדמיים נוחים מאוד ורחבים, ובכלל- התחושה המתקבלת מהאוקטביה היא של מרחב ונינוחות.
היושבים מאחור נהנים ממרווח עצום לרגלים ומרוחב נדיב, והפיצול לפתחי המזגן רק מוסיף. על תא המטען כבר כתבתי, נכון? אז אוסיף שיש גם רשתות כדי לעגן את המטען שלא יעוף במרחבי התא, ושלמרות שהדלת החמישית עולה גבוה מאוד היא מצויידת בידית אחיזה גמישה וארוכה, כך שכל אחד יכול לסגור אותה בלי להזדקק לסולם. ואם בתאי אחסון עסקינן, האוקטביה מציעה שפע של מקומות לאבד בהם את הסלולארי- מאחורי ידית ההילוכים, בתקרה, מצד שמאל להגה, תאים גדולים בדלתות ועוד ועוד. 
האבזור איתו מגיעה האוקטביה כולל בקרת שיוט ומערכת שמע בעלת צג מגע צבעוני עם בלוטות', AUX, USB ואפילו קורא כרטיסי זיכרון- אך ללא חישוקים קלים, פנסי ערפל או בקרת אקלים. אפילו אין מראות בסכי השמש... סה"כ לא מאוד נורא, אבל המתחרות מציעות מעט יותר. לזכותה יאמר שלא נחסך כלום בתחום הבטיחות, והאוקטביה מציעה 7 כריות אוויר וציון מקסימלי במבחני הריסוק..



צילום: שי שיוביץ

האוקטביה מגיעה כרגע עם שלושה מנועי בנזין מסדרת ה-TSI המוגדשים: 1.2 105 כ"ס, 1.4 140 כ"ס (ולא כמו ברפיד שם הוא מספק 122 כ"ס) ו- 1.8 עם 180 כ"ס מרשימים. כמו כן אמורים להצטרף בזמן הקרוב שני מנועי דיזל TDI, 1.6 ו- 2.0. 
אנחנו קיבלנו את גרסת הכניסה עם מנוע ה- 1.2 אותו אנו מכירים היטב, ולמרות שהאוקטביה די (ואפילו מאוד) גדולה- בזכות הפלטפורמה החדשה היא שוקלת 1255 ק"ג בלבד (שהם 100 ק"ג פחות מהדגם המוחלף!) כך שהמנוע קטן הנפח מרגיש מאוד בנוח. גם אתם תרגישו איתו בנוח, בזכות הכוח שזמין כבר לאורך סקלת הסל"ד (17.8 קג"מ ב-1400-4000 סל"ד בלבד, ממש כמו דיזל משובח) וריבוי הילוכים בתיבת ה- DSG  המוכרת של פולקסווגן. (כרגע אין אופציה תיבות ידניות). 
שילוב הדיאטה, המנוע החסכוני ומערכת סטופ-סטארט כסטנדרט מבטיחים ואף מקיימים חיסכון מופלא בנוזל היקר, כאשר בשיוט צריכת הדלק מהממת עם מעל 20 ק"מ לכל ליטר, ובסיום המבחן (שהפעם לא היה קשה במיוחד) עמדה על 15 ק"מ לכל ליטר. וואו.



צילום: שי שיוביץ

נוחות הנסיעה טובה- בוודאי אם משווים אותה לאחותה לפלטפורמה, הלאון. היא לא ממש רכה וחלק מהשיבושים יורגשו, אך לא בצורה קטסטרופלית. גם השליטה של המתלים במרכב הגדול לא רעה בכלל עם הרבה אחיזה, ורק אם תגזימו תרגישו הידוק של הישבן בפניה. ההגה מצופה בחומר נעים מאוד לאחיזה ומשקלו טוב מאוד, כך שבכל מצב תרגישו בשליטה.
ביכולת השיוט המופלאה של האוקטביה פוגעים רעשי הרוח אשר מורגשים יתר על המידה כבר במהירויות חוקיות, וחבל שכך, כיוון שגם כך הנסיעה מאוד נעימה וחלקה- גם לאורך זמן.
אם בידוד הרעשים היה יותר טוב היה אפשר להכתירה כשייטת האולטימטיבית. נו טוב, כנראה שבסקודה דאגו לנו הכתבים שלא נגזים עם רשימת הסופרלטיבים...



צילום: יונתן שיוביץ

האוקטביה עומדת כמעט בכל הציפיות שהיו ממנה, אבל השוק שכל הזמן מתחדש לא הולך לעשות לה חיים קלים- במיוחד כשרשימת האבזור היא חלק עיקרי משיקולי הקניה של רכב חדש.
הדגם הבסיסי (אמבישן) של האוקטביה עולה 131,990 ש"ח. אם תרצו עוד אבזור (בקרת אקלים, מראות מתקפלות חשמלית, פנסי ערפל, חישוקים ועוד) תצטרכו להוסיף 5510 ש"ח לדגם האלגנס. מנוע ה- 1.4 יעלה כבר 139,990.
בסופו של דבר יש תמורה לאגרה- בעיקר בהתחשב במידות הענקיות ובשם שכבר צבר לעצמו מוניטין, אבל המתחרות לא הולכות לעשות לה חיים קלים.



נכון דומות?



חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם