קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 04/09/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 04/09/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    10090
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9476
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9356
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9279
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9277
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9259
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9019
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7840
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • יוחאי שמר
  • saar noy
  • itzik barel
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • אלכס בורדו
  • גנדי טבקין
  • רון כהן
עמוד ראשי >> מאמרים מעולם הרכב רכב היברידי – כיצד זה עובד

רכב היברידי – כיצד זה עובד

| כותב המאמר:

בשנים האחרונות, עם עליית מחירי הנפט בעולם ועליית המודעות לפליטות מזהמים, נכנס מושג חדש לז'רגון הרכבים – רכב היברידי


בשנים האחרונות, עם עליית מחירי הנפט בעולם ועליית המודעות לפליטות מזהמים, נכנס מושג חדש לז'רגון הרכבים – רכב היברידי. אז מה זה רכב היברידי וכיצד הוא פועל.

תרשים סכמטי של רכב היברידי
היברידי סידרתי (Series Hybrid) ו - היברידי מקביל (Parallel Hybrid)
רכבים היברידים הינם כלי רכב המשלבים מנוע בעירה פנימית קונבנציונאלי עם מנוע עזר חשמלי, דבר המאפשר צריכת דלק נמוכה בהרבה (עד שליש מרכב רגיל) ונסיעה נקייה מזיהום באמצעות חשמל בלבד עד ל-40-60 קמ"ש (תלוי בדגם). החשמל מסופק באמצעות המנוע הקונבנציונאלי אשר אוגר אנרגיה קינטית הנוצרת בבלימת הרכב בנסיעה. ישנם שני סוגים עיקריים של טכנולוגיות היברידיות:
1. היברידי סידרתי (Series Hybrid) - מנוע זה משתמש בבעירת דלק פנימית כדי להניע גנראטור, שמטעין את מנוע העזר החשמלי שמניע את הגלגלים, עם וללא תמסורת גיר. הדוגמא הבולטת ביותר לרכב שפועל בטכנולוגיה היברידית סדרתית היא ההונדה סיוויק הייבריד.
 2. היברידי מקביל (Parallel Hybrid) - מנוע זה עושה שימוש במנוע בעירה פנימית מונע דלק ובמנוע עזר חשמלי יחד כדי להניע את הרכב. טכנולוגיה זו מאפשרת נסיעה באמצעות המנוע החשמלי בלבד כשהמצבר טעון, למרחק של כמה עשרות ק"מ במהירות נמוכה. הדוגמא הבולטת ביותר לרכב שפועל בטכנולוגיה היברידית מקבילה היא הטויוטה פריוס.


היברידי סידרתי לעומת היברידי מקביל
שאלה: עד כמה דלק ניתן לחסוך באמצעות טכנולוגיה היברידית?
תשובה: התשובה תלויה בסוג הרכב (גודלו, משקלו, מאפיינים אווירודינאמיים וכד') ובסוג וגודל מנוע העזר החשמלי (סוג המצבר – מטכנולוגיות ליתיום-איון מתקדמת ועד למצברי ניקל המצויים ברכבים היברידיים בשוק כיום, הנחשבים לאמינים אך בעלי דחיסות אנרגיה נמוכה יותר). לשם השוואה, נוכל להשוות את צריכת הדלק ופליטת המזהמים של טויוטה פריוס דגם 2006, לעומת רכב מקביל מאותה קבוצת שווי שימוש (קבוצה 5), לדוגמא מאזדה 6 שנת דגם 2006, שניהם בעלות של כ-150.000 ₪: כלומר, ללא קשר להאם נתוני היצרן בנוגע לצריכת הדלק בכל הרכבים משקפת את המציאות, נראה כי הפריוס צורכת חצי מהדלק מן המקבילה לה, שאינה נחשבת "זוללת דלק" יחסית, כמו מאזדה 6.

השוואה בין היברידי לקונבנציונלי
רכבים היברידיים בולטים בשוק העולמי כיום
רכבים היברידיים בולטים בשוק העולמי כיום כיום: טויוטה פריוס PRIUS (ניתן להשיג בארץ), טויוטה קאמרי הייבריד, טויוטה היילאנדר HIGHLANDER הייבריד, פורד אסקייפ ESCAPE הייבריד, ניסאן אלטימה ALTIMA הייבריד, קאדילאק אסקלייד ESCALADE הייבריד, ג'י.אמ.סי YUKON הייבריד, הונדה סיוויק הייבריד (ניתן להשיג בארץ), לקסוס RX 450h (ניתן להשיג בארץ), לקסוס GS 450h, לקסוס LS 600h L (ניתן להשיג בארץ), יונדאי סונטה הייבריד.

טויוטה פריוס (משווקת בארץ)


הונדה סיוויק היברידית (משווקת בארץ)
רכבים היברידיים בולטים העומדים לצאת לשוק העולמי:
רכבים היברידיים בולטים העומדים לצאת לשוק העולמי: הונדה אינסייט INSIGHT – שנת יציאה 2010, יונדאי אקסנט הייבריד – שנת יציאה 2010, שברולט וולט (היברידית נטענת חיצונית) – שנת יציאה 2010, פורד פיוז'ן FUSION הייבריד – יציאה 2009, מרצדס S400 הייבריד – יציאה 2009.

שברולט וולט (אמורה לצאת בסוף 2010)
יתרונות וחסרונות וסיכום
יתרונות:
  • צורכים עד 50% פחות דלק – ובכך מצמצמים את התלות בנפט
  • פולטים פחות מזהמים וגזי חממה מכל הסוגים.
  • הוכחו כיעילים ואמינים לאורך עשרות שנות ייצור.
  • דגמים מגוונים – לרכבים מכל הסוגים קיימות גרסאות היברידיות (ממכוניות משפחתיות ועד רכבי שטח).
  • טכנולוגיה שנבחרה ע"י יצרני רכב רבים להניע את העתיד הירוק של רכביהם.
  • זוכים להטבת מס בישראל (30% מס רכישה במקום 79%).
חסרונות:
  •  עדיין צורכים דלק ממקורות חיצוניים ופולטים מזהמים וגזי חממה ומזהמים.
  •  יקרים יותר בכ-10% ממקבליהם הרגילים (כגון הונדה סיוויק וגרסתה ההיברידית).
 מכירת רכבים אלו נמצאת בתנופה חסרת תקדים בשנים האחרונות, בעיקר בארה"ב וקנדה. ייצורם מתקיים באופן רציף על ידי עשרות חברות רכב, כשהבולטות בהם הן טויוטה והונדה. יוזמות טכנולוגיות שונות בארה"ב באות אף להגביר את ניצול הדלק ולצמצם את צריכתו ואת הנזק לסביבה באמצעות הגדלת חלקו של המנוע החשמלי בהנעת הרכב על ידי צירוף טעינה חשמלית חיצונית למערכת (Plug-in Hybrid). (Hybridcars.com)





חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם