קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 04/09/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 04/09/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    10518
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9780
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9634
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9554
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9541
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9541
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9282
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8038
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • יוחאי שמר
  • saar noy
  • itzik barel
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • אלכס בורדו
  • גנדי טבקין
  • רון כהן

מנוע מקספורס

| כותב המאמר: יגאל ברודקין

חברת Navistar, שמפתחת ומציעה פתרונות לפליטה נקייה, עושה היכרות עם מנועי ה - MaxxForce החדשניים.


בכדי לפגוש ולראות את המזהמים אשר נפלטים מקצוות המפלטים אין צורך בנסיעות רחוקות, בכל זה אנו צופים ברמה היום יומית ללא התרחקות וחיפושים מיוחדים. החל מינואר 2007 כלי רכב שמשקלם הכולל מעל 4 טון מחויבים לעמוד בדרישות המחמירות ביותר.
מערכות רבות פותחו בכדי להפחית את פליטת ה - NOx ( תחמוצת חנקן ) ב – 50%, ואת ה – PM (חלקיקי פיח) ב- 90%. מדובר בחלקיקים שאינם נשרפים במהלך פעולת המנוע - חלקי דלק, עשן ושמן שרוף אשר נפלטים מקצוות המפלטים. חלקיקי פיח מכילים בתוכם הפאראן גופרתי, סיליקטים וחלקיקי מתכת.
יצרני הרכב משקיעים רבות על מנת לעמוד בדרישות ובתקנים המחמירים, וניתן להגיע למטרה באמצעות פיתוח מערכות שונות ומסובכות, אך כל תוספת מעלה את עלויות הפיתוח ויצור של המכלול / מערכת וכן את תחזוקתו. איך עושים זאת בהשקעה מינימאלית? בוא ונראה.
חברת Navistar, שמפתחת ומציעה פתרונות לפליטה נקייה יותר עבור שוק הרכב בצפון אמריקה, יכולה לעניין גם את השוק האירופאי אשר כפוף לתקן יורו, בטכנולוגיות שהיא מציעה. מנועי ה - MaxxForce משמשים היום מספר רב של יצרנים ברחבי העולם ומשווקים ועומדים בדרישות הצרכן.


להלן מספר מכלולים העומדים בראש ההצלחה:
מערכת הדלק – מערכת הדלק בלחץ גבוה-מסילה משותפת. באמצעות מערכת הדלק החדשנית ומערכת בקרה אלקטרונית אשר מספקים לחץ דלק של psi 26,000 , מושגים הספקים גבוהים בכל טווחי פעולת המנוע. מערכת הדלק החדשנית שפותחה ע"י חברת ,Navistar עושה שינוי בפעולת המרסס כולל הזרקת דלק בלחץ גבוה. במהלך מחזור אחד של המנוע מתרחשת הזרקה רב פעמית. תהליך זה הינו תהליך שריפה ממושך אשר גורם לשרפת תערובת טובה יותר ובכך מפחית את כמות ה-NOx ותורם לחסכון בדלק.
שינוי נוסף מתייחס לתכנון חדש לתא השרפה המשולב עם הזרקת דלק בלחץ גבוה. שינוי זה נעשה לצורך פיזור יעיל והתפשטות טובה יותר של אדי הדלק בתא השרפה, דבר שמשפר משמעותית את תהליך הבעירה, מעלה הספקים ומפחית את כמות הפיח הנפלט כתוצאה מתהליך השרפה.
מערכת ניהול האוויר, בעזרת פעולה מדויקת של שסתום ה- EGR ומגדש הטורבו, תורמת להפחתת הטמפרטורה והתפשטות חום שווה בתא השרפה ובכך מפחית את תחמוצת החנקן.


MaxxForce13
מערכת גידוש
מערכת הגידוש – Eco-Therm הינה מערכת וויסות לחץ הגידוש בעלת תגובה מיידית. מגדש טורבו משני המיועד להגברת לחץ הגידוש אשר נכנס לפעולה במהירויות הגבוהות של המנוע כאשר הוא פועל בעומס. המומנט המרבי של Nm2,302 מושג כבר ב-1,000 סל"ד ושומר על יציבותו עד ל-1,200 סל"ד, לחץ הגידוש משתנה בהתאם לתנאי העומס של המנוע. יש לציין שמנועים אחרים בעלי נפחים זהים (11 ו-13 ליטר) אינם מסוגלים להשיג מומנטום ברמות המדוברות, במהירויות מנוע נמוכות. פעולתן המקבילה של מערכת הדלק ומערכת ניהול אוויר מגדילות את הספקי המנוע בטווח פעולה נמוך.
מצנן ביניים מפחית את טמפרטורת האוויר היוצא מהמגדש הראשון לצורך הגדלת צפיפות האוויר ובכך מאפשר הכנסת האוויר בכמות גדולה יותר בתוך המגדש השני. תהליך צינון נוסף מתבצע אחרי המגדש השני אשר מצנן את האוויר פעם נוספת, טרם כניסתו לתא השרפה, וזאת לצורך השגת הספקים מקסימאליים ואפקטיביות רבה בכל תחומי פעולת המנוע.


HIGH-PRESSURE COMMON-RAIL FUEL SYSTEM
סיכום
התכנון החדשני של שני מעגלים אלה, מאפשר שליטה מלאה על זרימת האוויר וויסות טמפרטורה אידיאלית של המנוע בכל תנאי פעולתו, וכן מספק יכולת חימום מנוע מהירה יותר. שמירת חום המנוע תורמת לצמצום בכמות הזרקת הדלק בעת ביצוע רגנרציה ( רענון ) של מסנן החלקיקים.
פיתוח מערכות אלה נעשה בכדי לספק פתרונות לפליטה נקייה יותר תוך כדי שיפור בביצועי המנוע. מנועי MaxxForce תוכננו ונבנו כדי לספק את מה שמצופה מהם - כוח, ביצועים, ואמינות.


הכותב: הנדסאי רכב











חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם