קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 04/09/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 04/09/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    10518
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9780
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9635
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9554
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9542
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9541
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9282
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8038
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • יוחאי שמר
  • saar noy
  • itzik barel
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • אלכס בורדו
  • גנדי טבקין
  • רון כהן
עמוד ראשי >> מאמרים מעולם הרכב מושגים בשימוש האתר

מושגים בשימוש האתר

| כותב המאמר: מערכת "קילומטר לליטר"

בדפי הרכבים תיתקלו בהרבה מושגים שלא תמיד תדעו מה הגדרתם המדויקת. "קילומטר לליטר" אספה לכם הגולשים, את כל ההגדרות שתיתקלו בהם בדפי הרכבים שלנו.


  • צריכת דלק אמיתית – צריכת הדלק בפועל שנקבעה ע"י הגולשים. הנתון מתייחס למספר הקילומטרים (בממוצע) שהרכב נוסע לכל 1 ליטר דלק, ומתחלק לפי הצורה הבאה: - מאתר קילומטר לליטר – ממוצע משוקלל של צריכת הדלק – XX (X גולשים דרגו) - מאתר spritmonitor.de – ממוצע משוקלל של צריכת הדלק XX (X גולשים דרגו) - מאתר fueleconomy – ממוצע משוקלל של צריכת הדלק XX (X גולשים דרגו).
  • צריכת דלק ממוצעת (יצרן) – מספר הקילומטרים (בממוצע) שהרכב נוסע לכל 1 ליטר דלק בממוצע. צריכת דלק יצרן, הינה צריכת הדלק שהיצרן מצהיר עליה, אך חשוב לזכור כי היא נמדדת בתנאי מעבדה ולרוב אינה תואמת את צריכת הדלק בפועל.  
  • צריכת דלק עירונית (יצרן) – מספר הקילומטרים (בממוצע) שהרכב נוסע לכל 1 ליטר דלק בנסיעה עירונית. נתון זה נבדק במעבדה וכולל נסיעה של 4 ק"מ עם סדרה של תאוצות, האטות ונסיעה במהירות קבועה. המהירות המירבית במבחן תגיע ל – 50 קמ"ש והמהירות הממוצעת תהיה 19 קמ"ש.
  • צריכת דלק בינעירונית (יצרן) – מספר הקילומטרים (בממוצע) שהרכב נוסע לכל 1 ליטר דלק בנסיעה בינעירונית. נתון זה נבדק במעבדה וכולל נסיעה של 7 ק"מ עם סדרה של תאוצות, האטות ונסיעה במהירות קבועה. המהירות המירבית במבחן תגיע ל – 120 קמ"ש והמהירות הממוצעת תהיה 63 קמ"ש.


מושגים והגדרות שנעשה בהם שימוש בדפי הרכב באתר
פליטות ומזהמים
  • CO2 (פחמן דו-חמצני) - תוצר לא רעיל של שריפת הדלק. הינו גז החממה העיקרי שתורם להתחממות הגלובאלית ולאפקט החממה, לא בגלל רעילותו (כאמור אינו רעיל), אלא משום שכמותו באוויר עולה משנה לשנה.
  • HC (פחמן מימני) - תוצר של שריפה לא מושלמת. מדובר בקבוצה גדולה של גזים, חלקם רעילים, אשר כוללים חומרים מסרטנים וכן כאלה שמעודדים היווצרות אוזון בשכבות הנמוכות באטמוספירה.  
  • PM (חלקיקים נשימים עדינים) - מדובר על חלקיקים בעלי קוטר קטן ביותר (קטן מ – 10 מיקרון), ובשל כך הם חודרים ללא קושי למערכת הנשימה. זוהי קבוצת המזהמים המסוכנת ביותר לבריאות האדם מתוך המזהמים הנפלטים מכלי רכב. הרכב החלקיקים כולל פיח, שאריות דלק בלתי שרופות וחומרים נוספים שמקורם בדלק, מתכות וגופרית.
  • Nox (תחמוצות חנקן) - נוצר כתוצאה של חמצון חנקן אטמוספירי בטמפרטורות גבוהות. מזהם זה גורם לעליה ברגישות למחלות שונות בדרכי הנשימה.
  • CO (פחמן חד-חמצני) - גז חסר צבע וריח שהינו תוצר לוואי של שריפה (חמצון) בלתי מושלמת של דלקים. מנועי כלי הרכב הינו המקור העיקרי לשריפה לא מושלמת ולהיווצרות CO. פחמן דו-חמצני גורם לנזקים בריאותיים מאוד קשים בשל רעילותו הגבוהה. 
  • רעש מנוע – בדציבלים. ככל שמס' הדיצבלים גבוה, כך הרכב מרעיש יותר. 
  • תקן פליטה – תקן שנקבע ע"י האיחוד האירופאי החל משנת 1992, ובא להסדרי את כמויות פליטת המזהמים מרכבים שנמכרים במדינו האיחוד. התקן חייב לראשונה את יצרני הרכב בהתקנת ממירים קטליטיים. החל משנת 1997 חלו תקנים מחמירים יותר (יורו 2), בשנת 2001 (יורו 3), בשנת 2007 (יורו 4), בשנת 2009 (יורו 5) ובשנת 2014 (יורו 6). 
  • ציון ירוק – מתייחס רק לרכבים חדשים. ציון ירוק, הינו מדד שמטרתו היא לקבוע בעזרת נוסחא, את דרגת הזיהום של רכב מסוים. הנוסחא משקללת (באופן לא שווה) את חמשת המזהמים שנפלטים מכלי הרכב, כך שככל שהציון הירוק גבוה יותר, כך רמת הזיהום שלו גבוהה יותר. עפ"י הרפורמה במיסוי הירוק, ככל שרכב יזהם פחות, כך הוא ייהנה מהטבות מיסוי גבוהות יותר. 
  • ציון אנרגטי – מתייחס לרכבים משומשים שלא לפני שנת 2009, שלא חל עליהם הציון הירוק. הדירוג האנרגטי זו שיטה מקובלת באירופה לפלח את זיהום הרכב, עפ"י מדרגות פליטת CO2 בלבד. באירופה, לציון האנרגטי יש משמעויות כספיות, אך בארץ אין לא כל משמעות. (יש להכניס בדף הרכב את המילה "ציון אנרגטי" ברכבים שיש בהם ציון אנרגטי ולא "ציון ירוק"). 
  • דרגת זיהום – כל רכב חדש שנמכר בארץ, מקבל דרגת זיהום שנעה בין 1-15. דרגת הזיהום נקבעת לפי הציון הירוק שמקבל הרכב. ככל שדרגת הזיהום גבוהה יותר, כך ההטבה במס תהיה קטנה יותר. עפ"י תקנות אויר נקי, הפרסומת לרכבים חדשים תכלול את נתון דרגת הזיהום וצריכת הדלק. 
  • שווי הטבה – ההטבה תקף לרכבים חדשים בלבד. גובה הסכום (בש"ח) שיופחת ממחיר הרכב, וע"י כך יתרום לקביעת מחיר חדש לאותו רכב. ההטבה נעה בין 0 – 15,000 ₪, ותלויה לפי דרגת הזיהום שנקבעה לאותו רכב. ככל שדרגת הזיהום גבוהה יותר (רכב מזהם יותר), כך ערך ההטבה נמוך יותר. 
  • ₪ לקילומטר – מדד של העלות הכספית (בש"ח) לכל ק"מ נהיגה. המדד המתקבל מחושב כמחיר ליטר דלק (בנזין/סולר, תלוי בסוג המנוע), לחלק בצריכת הדלק בפועל. המדד עוזר לגולש לאמוד את עלויות הדלק החודשיות לפי מספר הקילומטרים שהוא נוסע בחודש.


מזהמים ופליטות, ציון ומיסוי ירוק
בטיחות
  • כוכבי בטיחות מבוגרים – ציון מבחן ריסוק שמוענק לרכב על יכולתו לשמור על נוסעים מבוגרים מפני תאונות. הגוף המרכזי שמבצע את המבחנים הללו הוא EURONCAP. עד שנת 2008 הציונים ניתנו בכוכבים, מ – 1-5, ש – 5 הוא הציון הגבוה ביותר. משנת 2009 הציון ניתן באחוזים מ – 0 ל – 100%, שככל שהאחוז גבוה יותר, כך ההגנה טובה יותר. 
  • כוכבי בטיחות ילדים – ציון מבחן ריסוק שמוענק לרכב על יכולתו לשמור על נוסעים ילדים מפני תאונות. הגוף המרכזי שמבצע את המבחנים הללו הוא EURONCAP. עד שנת 2008 הציונים ניתנו בכוכבים, מ – 1-5, ש – 5 הוא הציון הגבוה ביותר. משנת 2009 הציון ניתן באחוזים מ – 0 ל – 100%, שככל שהאחוז גבוה יותר, כך ההגנה טובה יותר. 
  • כוכבי בטיחות הולכי רגל – ציון מבחן ריסוק שמוענק לרכב על יכולתו לשמור על הולכי רגל מפני תאונות. הגוף המרכזי שמבצע את המבחנים הללו הוא EURONCAP. עד שנת 2008 הציונים ניתנו בכוכבים, מ – 1-5, ש – 5 הוא הציון הגבוה ביותר. משנת 2009 הציון ניתן באחוזים מ – 0 ל – 100%, שככל שהאחוז גבוה יותר, כך ההגנה טובה יותר. 
  • כוכבי בטיחות כללי – במבחן הריסוק החדש של EURONCAP משנת 2009 (שציוניו ניתנים באחוזים), ניתן גם ציון כללי לכל מרכיבי המבחן. הציון הכללי מופיע בכוכבים מ – 1-5, ש – 5 הוא הציון הגבוה ביותר.
  • כוכבי בטיחות כללי NHTSC – הגוף האמריקאי שמבצע את מבחני הריסוק. המבחן מורכב מכמה מבחני משנה והציון הסופי ניתן בכוכבים מ – 1-5, ש – 5 הוא הציון הגבוה ביותר. 
  • מספר כריות אויר – כריות אויר הן אחד המרכיבים החשובים בהגנה על נוסעים בזמן תאונה, ככל שיש מס' כריות אויר גבוה יותר, כך הנוסעים מוגנים יותר. צמד כ"א הראשון מגן בתאונה חזיתית על הנוסעים קדימה, צמד כ"א השני מגן על הנוסעים המושבים הקדמיים בתאונה מהצד, צמד כ"א שלישי הוא מגנות בצורת וילון גם על הנוסעים מאחור, ולאחרונה ישנן מכוניות עם כ"א נוספות. 
  • מערכת ABS ראשי תיבות של Antilock Brake System, או בעברית "מערכת למניעת נעילה בבלימה". מטרת המערכת היא לקצר את טווח הבלימה מבלי לנעול את הגלגלים בזמן בלימה חזקה ובכך מאפשרת לנהג להמשיך ולשלוט ברכב. ברכב שמצויד במערכת ABS, כאשר נבלום בחוזקה, אנו נרגיש את דוושת הבלם רועדת.
  • מערכת בקרת יציבות - נקרא ESP או לעיתים ESC (Electronic Stabilization Program/Control), היא מערכת שאחראית לייצוב הרכב במצבי החלקה שונים. המערכת שולטת על כל אחד מהבלמים בנפרד ובזמן החלקה/סחרור/סטייה מהדרך, המנגנון נכנס לפעולה ומסוות את פעולת הבלמים באופן כזה שמונע את אבדן השליטה. 
  • מערכת ביטול כרית אויר לנוסע – מנגנון המאפשר לבטל את כרית האוויר במושב הקדמי של הנוסע (לא של הנהג) וזאת כדי לאפשר הסעת כיסא תינוק מקדימה. 
  • איזופיקס – עוגנים בטיחותיים לצורך קשירת כיסא תינוק במושבים האחוריים. קשירה נכונה של כיסא התינוק בעוגנים הללו, מונעת פגיעות רבות בתינוקות. 


EURONCAP - אחראי על רוב מבחני הריסוק של הדגמים שמשווקים בארץ
פרטים כלליים וביצועים
  • מחיר בסיסי לדגם חדש – מחיר הרכב ברמת האבזור הבסיסית ביותר (לעיתים ישנה רמת אבזור אחת בלבד). המחיר כולל מע"מ אך אינו כולל עמלות רישוי. 
  • קטגוריה – נהוג לחלק את כלי הרכב לקטגוריות או משפחות, כדי ליצור ביניהם מכנים משותפים, כגון: מטרת השימוש, המחיר ההטבות ועוד. ב"קילומטר לליטר" חילקנו את הרכבים ל – 9 קטגוריות – קטנות, משפחתיות, מנהלים, יוקרה, מיניוואנים, ספורט, שטח מסחריות וטנדרים. 
  • סוג מנוע –איזה סוג מנוע מניע את הרכב – בנזין, דיזל, היברידי, חשמלי ואתנול. מנועי בנזין ודיזל הם מנועי שריפה פנימית רגילים, רכב היברידי עושה שימוש במנוע שריפה פנימית רגיל ונעזר במנוע חשמלי קטן, רכב חשמלי עושה שימוש במנוע חשמלי בלבד (וסוללה) ושימוש באתנול נדיר בארץ, אך יובאו מס' רכבים מארה"ב שהמנוע שלהם יכול להשתמש גם באתנול. 
  • נפח מנוע – החלל דרכו עוברות הבוכנות בפעימה אחת. חישוב נפח המנוע הוא מתקבל ממכפלת מהלך הבוכנה בקדח השטח שלה X מס' הבוכנות. הנפח נמדד בסמ"ק או בליטרים. התוצאה לרוב לא יוצאת כמספר עגול, לכן מעגלים אותו. כלומר, נניח שמכפלת נפח המנוע יצאה 1566 סמ"ק, אזי נהוג לומר שנפח המנוע הוא 1.6 ל'. 
  • שנות שיווק בארץ – טווח השנתונים שבהם הרכב נמכר בארץ כרכב חדש מהיבואן. לשם הדוגמא, רכב ששנות השיווק שלו בארץ הן והלאה-2008, משמעות הדבר שהוא החל להימכר כרכב חדש בשנתון 2008 ועד היום הוא ממשיך להימכר כרכב חדש. במקרים רבים, ישנו הבדל בין תחילת ייצורו של הרכב בעולם, לבין שיווקו בארץ. 
  • הנעה – אילו גלגלים מניעים את הרכב – קדמית (2 הגלגלים הקדמיים מניעים את הרכב), אחורית (2 הגלגלים האחוריים מניעים את הרכב), כפולה (ניתן לשלב מצב שבו כל 4 הגלגלים יניעו את הרכב, אך במצב רגיל רק 2 גללים מניעים את הרכב), כפולה קבועה (כל 4 הגלגלים מניעים את הרכב באופן קבוע, לדוגמא, קוואטרו של אודי, מערכת AWD של סובארו). 
  • אחריות – אחריות שניתנת ע"י היבואן בגין תקינות הרכב. המינימום שקובע החוק הוא שנתיים (יבואנית צ'מפיון). רוב היבואנים נותנים 3 שנים ואילו קיה נותנת על רכביה 7 שנות אחריות. חשוב לבדוק מה כוללת האחריות. 
  • קבוצת מחיר – קבוצת המחיר או קבוצת שווי, מחלקת את מחירי הרכב ל – 7 טווחי מחירים, שמהם נגזר המס שעל העובד לשלם למדינה בגין אחזקת רכב צמוד. הקבוצה הראשונה היא עד 97,000 ₪ והקבוצה השביעית והאחרונה היא מ – 288,001 ₪, שביניהן נמצאות שאר הקבוצות. הקבוצה הנפוצה ביותר היא קבוצה 2. 
  • שווי שימוש רציף סכום שנזקף להכנסתו של עובד שקיבל רכב ממעבידו. סכום זה מהווה שווי כספי של טובת הנאה הגלומה בשימוש הפרטי ברכב. החל משנת המס 2010 מחושב שווי השימוש ברכב צמוד, כשיעור מתוך מחיר המחירון של הרכב בהיותו חדש. שיעור שווי השימוש החודשי בשנת 2011 הוא 2.48% ממחיר הרכב. תקרת המקסימום לחישוב שווי שימוש היא 477,830 ₪.  
  • הספק – כמות העבודה המושקעת או המתקבלת ביחידת זמן. במילים אחרות, יכולתו של המנוע להזיז את משקל הרכב ממקום למקום, בהתח.שב בגורם הזמן. בעולם נהוג להציג את ההספק ביחידות של קילווואט (KW) או כ"ס (HP). 
  • מומנט/סל"ד נתון המומנט מעיד על גמישות המנוע, או במילים אחרות, היכולת של המנוע לספק כוח כבר בסל"ד נמוך. חשיבותו של המומנט באה לידי ביטוי בעיקר בתאוצות מהמקום, תאוצות ביניים, סחיבה של משאות וכו' (כמובן שיש מרכיבים נוספים שמשפיעים על הדברים הללו). באופן כללי ניתן לומר, שלרכב עם מנוע דיזל, נתון המומנט גבוה יותר ביחס למנועי בנזין. נתון המומנט בא ביחס לסל"ד ומופיע ביחידות של קילוגרם למטר (קג"מ).
  • תאוצה 0-100 מס' השניות שלוקח לרכב להגיע ממצב עמידה מוחלט ל – 100 קמ"ש, על כביש ישר. לט. מהירות מירבית – המהירות הגבוהה ביותר שהרכב יכול להגיע אליו. ברכבים חזקים מאוד, המהירות מוגבלת ל – 250 קמ"ש. 
  • תיבת הילוכים – החלוקה היא לפי ידני או אוטומט. מא. סוג ת. הילוכים - החלוקה היא בין ידני, אוטומט, אוטומט מצמד-כפול, טיפטרוניק, טיפטרוניק מצמד-כפול, רובוטית, רובוטית מצמד-כפול, רציפה. 
  • מס' הילוכים – מס' יחסי ההעברה של התיבה, או במילים אחרות, מס' ההילוכים שיש לתיבה. באופן מופשט ניתן לומר, שככל שיש יותר הילוכים, כך תיבת ההילוכים יותר יעילה משום שהיא יכולה להתאים עצמה לשלל מצבי נסיעה. תיבות ההילוכים של רכבי היוקרה והספורט המתקדמים של היום, מגיעים ל – 8 הילוכים. 


תיבות הילוכים
מידות ומשקלים
  • משקל עצמי (ק"ג) – משקל הרכב נקי מנוסעים וממטענים. לעיתים נתון זה ניתן גם שהוא נקי מנוזלים.
  •  משקל כולל (ק"ג) – משקל הרכב בנוסף למשקל המשא והנוסעים. 
  • אורך (מ"מ) – אורך הרכב במילימטרים, מחלקו הקדמי ביותר ועד קצהו האחורי. 
  • רוחב (מ"מ) - רוחב הרכב במילימטרים, מחלקו הקדמי ביותר ועד קצהו האחורי, ללא התחשבות במראות. 
  • גובה(מ"מ) – גובה הרכב במילימטרים מהקרקע ועד הגג, ללא התחשבות באנטנות, מנשאים לא קבועים ועוד. 
  • בסיס גלגלים (מ"מ) – המרחק במילימטרים בין ציר הגלגלים הקדמיים לציר הגלגלים האחוריים. לרוב, ככל שבסיס הגלגלים קצר יותר, יכולת התמרון של הרכב תהיה גבוהה יותר. ככל שבסיס הגלגלים ארוך יותר, כך מהרווח הפנימי בתא הנוסעים יהיה גדול יותר. 
  • נפח תא מטען (ליטר) – סך נפח תא המטען שיכול להכיל משאות. לעיתים הנתון מובא גם כאשר מקפלים את המושבים האחוריים, אזי הנתונים יופרדו ב - /. לדוגמא, כאשר ייכתב לנו 344/1235 נאמר כי נפח תא המטען הוא 344 ליטר, וכאשר נקפל את המושבים האחוריים יתקבל 1235 ליטר. 
  • קיבולת מיכל דלק – קיבולת מיכל הדלק בליטרים. כמה דלק ניתן להכניס במיכל הדלק. הטווח בין הרכבים שיש באתר "קילומטר לליטר" ינוע מ – 30 ל' לרכב הקטן ביותר ועד 136 ל' לרכב הגדול ביותר. 
  • צמיגים – נתוני הצמיגים מובאים בצורה הבאה. R16 185/55. 185 מייצג את רוחב הצמיג במ"מ, 55 מייצג את גובה דופן הצמיג במ"מ ואילו R16 מייצג את קוטר הג'אנט באינצ'ים.


מידות רכבים







חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם