קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 04/09/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 04/09/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    10090
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9477
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9356
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9279
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9277
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9259
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9019
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7840
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • יוחאי שמר
  • saar noy
  • itzik barel
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • אלכס בורדו
  • גנדי טבקין
  • רון כהן
עמוד ראשי >> מאמרים מעולם הרכב כיצד מחשבים את צריכת הדלק

כיצד מחשבים את צריכת הדלק

| כותב המאמר: 4/3/2011

כיצד יצרני הרכב מודדים את צריכת הדלק? מה המשמעות של הנתונים שהם מציגים וכיצד הם הגיעו אליהם? האם ישנה אחידות בין הבדיקות?


כידוע, נתוני צריכת הדלק שמפורסמים ע"י היצרנים, מבוססים על בדיקות שנעשו בתנאי מעבדה. כיצד הבדיקות הללו מתבצעות והאם הן באמת משקפות את המציאות? ישנם שני תקנים לבדיקת צריכת – התקן האירופאי והתקן האמריקאי. היות ורוב כלי הרכב בארץ שייכים לסטנדרט האירופאי, אנו נתמקד בו במאמר זה.  




סטנדרט אירופאי לבדיקת צריכת דלק
הסטנדרט האירופאי לבדיקת צריכת דלק, שנקרא דירקטיבה 80/1268/EEC, נכתב כבר בשנות ה – 70 ותוקן ע"י דירקטיבה חדשה יותר שמספרה 2004/3/EC. הסטנדרט הוא בעצם קובץ הנחיות שמתאר כיצד יש לבדוק במעבדה את צריכת הדלק של כל רכב ורכב משנת 2001 והלאה.  
הבדיקה תיעשה על גבי דינמומטר שעליו ייסע הרכב הנבחן. עוד בטרם תחילת מדידת צריכת הדלק, הרכב יצטרך לנסוע כ – 3,000 ק"מ על הדינמומטר, בין השאר כדי "לפתוח את המנוע". בבדיקה עצמה, הבוחנים יחברו צינור למפלט (אגזוסט), שימדוד את כמות הפחמן הנשרפת, ממש בדומה לבדיקה בטסט השנתי. לפי כמות הפחמן שנשרפה, המחשב יודע לחשב את צריכת הדלק. על מנת לדמות עד כמה שניתן נהיגה אמיתית, הבדיקה תחולק לשניים – נסיעה עירונית ונסיעה בינעירונית.


הבדיקה לצריכת דלק בנסיעה עירונית
הבדיקה בנסיעה העירונית תהיה בטמפרטורת סביבה של 20-30 מעלות. הנסיעה תתחיל כאשר מנוע הרכב קר לחלוטין, לאחר שלא פעל כמה שעות. המבחן יכלול סדרה של תאוצות, האטות ונסיעה במהירות קבועה. המהירות המירבית שתיבחן בבדיקה זו היא 50 קמ"ש, מהירות ממוצעת של 19 קמ"ש. המרחק שהרכב יעבור במבחן זה הוא 4 ק"מ.


הבדיקה לצריכת דלק בנסיעה בינעירונית
הבדיקה בנסיעה בינעירונית תיעשה מייד לאחר הנסיעה העירונית ותכלול גם היא סריה של תאוצות, האטות, אך הנסיעה במהירות קבועה תתפוס כמחצית מהמבחן. המהירות המקסימלית במבחן זה תהיה 120 קמ"ש והמהירות הממוצעת כ – 63 קמ"ש. המרחק שהרכב יעבור במבחן זה הוא 7 ק"מ.


צריכת הדלק הממוצעת

צריכת הדלק הממוצעת תורכב מהממוצע של כל אחת מהתוצאות, עפ"י משקלן בבחינה הכוללת. כלומר, משקל הבדיקה העירונית יהיה 4/11 ושל הבדיקה הבינעירונית 7/11.



הערה: בשל המרת נתוני צריכת דלק מיחידות שנהוגות באירופה (100/L), אנגליה (MPG Imperial) וארה"ב (Gallons/100 Miles או MPG), ליחידות ארצישראליות (ק"מ/ל'), ייתכנו אי-דיוקים שוליים. במקרים כאלה, יגברו הנתונים המתפרסמים אצל יצרני/יבואני הרכב.







חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם