קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 04/09/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 04/09/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    10090
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9476
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9356
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9279
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9277
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9258
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9019
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    7840
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • יוחאי שמר
  • saar noy
  • itzik barel
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • אלכס בורדו
  • גנדי טבקין
  • רון כהן
עמוד ראשי >> מאמרים מעולם הרכב המדריך לרכישה, קביעת סכום הקניה

המדריך לרכישה, קביעת סכום הקניה

| כותב המאמר: גיא סחריה

מזל טוב, החלטתם לקנות רכב חדש. בתקופה הקרובה נציג בפניכם שורת כתבות שיעזרו לכם לבחור את הרכב הבא שלכם בצורה שקולה ומודעת, תוך לקיחה בחשבון של כל הגורמים שעלולים להשפיע על קנייתכם.


השאלה הראשונה ואולי המשמעותית מכולן היא - מהו סכום הקניה הנכון להוציא ברכישת רכב חדש?

רבים מהאנשים שמעוניינים לרכוש רכב חדש, חושבים אימפולסיבית, מהבטן ולא מהראש, מה שיכול להוביל לקנייה לא נכונה ובסופו של דבר - לחור גדול בכיס. כדי לקבוע את הסכום המקסימאלי אותו כדאי "להשקיע" (רכב הוא לא השקעה, זכרו זאת), עליכם לקחת בחשבון את שאר ההוצאות שנלוות לרכב בהסתכלות לטווח הזמן שבו תרצו להישאר איתו, ולהחליט האם זה מסתדר לכם כלכלית. הפרמטרים השונים אותם צריך לשקלל בנוסף לקניית הרכב הם:



1. ביטוח

ביטוח הרכב הוא הוצאה שנתית שמנה שמתלווה לרכישת כל כלי רכב, ומשתנה בהתאם לאינספור גורמים הקשורים לנוהגים כגון גיל, מין, ותק, מספר תאונות והרשעות, ונתונים אודות הרכב המבוטח. טווח תעריפי הביטוח רחב מאוד ומשתנה גם בין סוגי הביטוח - חובה, מקיף וצד ג'. צריך לקחת בחשבון שסכום הביטוח הממוצע שכולל ביטוח חובה, מקיף וצד ג' נע באיזור ה-4,000 ש"ח.



2. טסט
הוצאה שנתית נוספת שלא ניתן להתעלם ממנה היא אגרת הטסט השנתי ותשלום למכון הרישוי שמבצע אותו. עלות הטסט הבסיסית עומדת על כ-1,100 שקלים והלאה עם עליית קבוצת הרישוי, אליה מתווסף תשלום למכון שנע בסביבות 80-130 שקלים, הכל בהנחה שהרכב תקין ולא צריך בדיקה חוזרת.

3. טיפולים תקופתיים

בהתבסס על ממוצע של כ- 18,000 ק"מ בשנה, על רכבכם לעבור לפחות טיפול אחד בשנה. גם כאן עלות הטיפול משתנה בהתאם לסוג הטיפול ("קטן" או "גדול"), סוג הרכב, לבלאי אותו צריך לתקן (בלמים, פילטרים, שמנים וכו') ולמוסך בו אתם מטפלים. ככלל, מוסכים מורשים גובים תשלום גבוה יותר ממוסכים שאינם מורשים ועליכם לשקול האם ההשקעה נכונה. תמיד טוב לברר ערב הקניה מהי עלות הטיפול לרכב אותו אתם מעוניינים לרכוש וזאת על ידי שיחת טלפון פשוטה למוסך המרכזי ולמוסך המשני לקבלת הערכת מחיר. גם כאן צפויה הוצאה שנתית מינימלית של מאות שקלים, עד אלפים.



4. תקלות טכניות

בצד הפחות נעים עומדות התקלות הטכניות. לכל רכב יש את נקודת השבירה שלו והתקווה היא שזה לא יקרה ביום גשום וסוער, או חס וחלילה בגלל תאונת דרכים. עם זאת יש לצפות להוצאות נלוות כגון החלפת מצבר, צמיגים, פגושים ואינספור תקלות שמחפשות לממש את עצמן. זהו התחום בו הכי קשה לצפות את העלות הכלכלית וטווח המחיר הוא הרחב ביותר. גם כאן יש לחזות הוצאה של מאות שקלים שנתיים לכל הפחות.



5. דו"חות

מצלמות מהירות שצצות כפטריות לאחר הגשם, מצוקת חניה הולכת וגוברת, מבצעי אכיפה של המשטרה - לכולם מכנה משותף אחד והוא הכיס שלנו. אף אחד לא מייחל לקבל דו"ח אך זה עדיין קורה, והכנסות המשטרה מדו"חות רק הולכות וגוברות. גם זאת צריך לקחת בחשבון.



6. דלק

מחירי הדלק מאמירים, הצורך בתחבורה הולך וגובר ורק הארנק מצטמצם. חישוב קל של הוצאות ע"פ ממוצע ק"מ שנתי של 18,000 ק"מ, צריכת דלק ממוצעת של ליטר לכל 12 ק"מ ומחיר דלק של 7.50 ש"ח לליטר מניב הוצאה שנתית של 11,250 ש"ח - כאלף שקלים בחודש. דיזל, טורבו, הייבריד, תצורת מרכב - כל אלו ועוד משנים לטוב ולרע את צריכת הדלק ועל כולנו לשקול היטב את העלות הכלכלית.

7. ירידת ערך

שיקול שלא הרבה שמים עליו דגש, אך הוא מהמשמעותיים שיש. ירידת ערך ממוצעת נעה לרוב בטווח של 15-20 אחוזים בשנה. לרכב משפחתי שעלותו מאה אלף שקלים מדובר על 15,000-20,000 ש"ח בשנה, שהם 1,250-1,660 שקלים בחודש, אולי ההוצאה המשמעותית מכולן בחלוקה חודשית.

לסיכום: אין ספק שסכום רכישת הרכב אינו מבוטל, אך הוא קצה קרחון בכל הנוגע להוצאות שוטפות. הוצאות ממוצעות על רכב משפחתי לחודש עוברות בקלות את רף ה-2,000 ש"ח וזוהי הוצאה כבדה לכל הדעות. חושבים לקנות רכב? חייבים לשקול את שאר ההוצאות הנלוות.






חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם