קילומטר לליטר - פורטל רכב : אלפי רכבים ואופנועים , כתבות , חדשות , מחשבונים , השוואות רכבים , נתוני רכב , צריכת דלק אמיתית ועוד.
דגמים חמים: טויוטה קורולה  | סוזוקי בלנו  | סובארו B4  | אופל אסטרה  | רנו מגאן  | סיטרואן ברלינגו‏  | יונדאי אקסנט  | פולקסווגן פולו  | מאזדה 3
XMLHeb 1
יצרן
דגם
שנה
תת דגם
חיפוש רכב חופשי (יצרן ודגם)
הודעות מערכת
  • 04/09/2016 מחיר בנזין אוקטן 95
    5.96 ש"ח בשירות עצמי

    6.15 ש"ח כולל שירות

  • 04/09/2016 מחיר סולר
    7.21 ש"ח

    (ממוצע תחנות)

הרכבים הנצפים ביותר החודש
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    10957
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    10076
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.6 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9928
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    20.4 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9827
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9820
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9787
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    15.8 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    9539
  • ציון ירוק:
    153
    צריכת דלק בפועל:
    11.23 [ק"מ/ל]
    צריכת דלק יצרן:
    16.1 [ק"מ/ל]
    מספר צפיות:
    8288
מזיני התכנים המובילים
  • גורג כלדאוי
  • יוחאי שמר
  • saar noy
  • itzik barel
  • נתנאל מכלוף
  • גיא באור
  • אלכס בורדו
  • גנדי טבקין
  • רון כהן
עמוד ראשי >> מאמרים מעולם הרכב המדריך לרכישה, איזה סוג רכב לבחור

המדריך לרכישה, איזה סוג רכב לבחור

| כותב המאמר: גיא סחריה

אז אחרי שהבנו את המשמעות הכלכלית של רכישת רכב וקבענו את סכום הרכישה בצורה מושכלת בכתבה האחרונה, הגיע הזמן לבחור את סוג הרכב בו נרצה להתנייד.


רכישות רבות מתרחשות באופן אימפולסיבי וגדוש רגשות ולחצים, מה שמוביל לעיתים לרכישה של רכב לא מתאים למטרה ולבעלים. אז נכון שיש לעיתים דחף בלתי נשלט לרכוש אלפה-רומאו יפהפיה או מאזדה מיאטה נטולת גג, אך למרבית האנשים הפרקטיקה משחקת משחק חשוב יותר מהמראה או מתחושת הרוח בשיער. במאמר זה נשים דגש על הפרמטרים החשובים ביותר אותם צריך לשקול לפני רכישה של רכב חדש.

קדימה, להתחיל לחפש
הגודל כן קובע

לא סתם בכל אתר ומגזין רכב מתפלגים הרכבים לקטגוריות. סופר-מיני, משפחתי, ספורט שטח וכדומה הן דוגמאות לכך, למרות שלעיתים קשה לדעת לאיזה קטגוריה משתייך דגם מסוים (ניסאן ג'וק מישהו?). כדי להימנע ממצב בו אם צעירה צריכה לחפש חניה עירונית צפופה בקאדילאק אסקלייד או טכנאי מזגנים בסוזוקי אלטו צפופה, צריך לחזות את עיקר השימוש ברכב מראש ולהתכוונן כלפי הקטגוריה שתתאים לצרכים הבולטים של בעל הרכב. זוג צעיר, לדוגמה, שמחפש לקנות רכב, צריך לחשוב מעט קדימה ולהתכוונן לרכב בו יש מספיק מקום לעגלת ילדים ועיגונים מתאימים למושב תינוק. כך גם אותו טכנאי שצריך בגאז' גדול לכלי העבודה.



יש מכוניות שאי אפשר למצוא אצל היבואנים
סוג מנוע

בנזין, דיזל, גפ"מ היברידי או אולי חשמלי? בחירת סוג המנוע הפכה כבר מזמן לשיקול שנלווים אליו אלמנטים רבים. שמירה על אמא אדמה, רעש, תשתית נכונה או עלות כלכלית הם דוגמאות נפוצות לבחירת סוג המנוע, וחלקן עלולות להיות קריטיות לבעל הרכב. העניין החשוב ביותר בבחירת סוג המנוע הוא מספר הקילומטרים השנתי והמרחק בין תדלוקים. ממוצע הק"מ השנתי  לכלל כלי הרכב בישראל עומד על כ-19,400 ק"מ בשנה, בהם כ-17,000 ק"מ לרכב פרטי ועד ל-81,900 ק"מ למונית ציבורית. עם כאלו הפרשים צריך לדעת לבחור את המנוע המתאים יותר שנקבע ע"פ אורך "חיי" המנוע ושקלול של העלות הכוללת לרכב, שמשתנה על פי סוג המנוע. החישוב הכלכלי יעשה על ידי שקלול מספר הקילומטרים שמבצע בעל הרכב, בצריכת הדלק האמיתית שניתנת ב"קילומטר לליטר".



תדלק לי חשמל נטול עופרת
ידני או אוטומט?

נתון חשוב נוסף שעולה כמעט בכל רכישה של כלי רכב. את המשמעות של תיבת ההילוכים ניתן לסכם בשני אופנים עיקריים - נוחות וחיסכון. עם ישראל מוכיח שנה אחר שנה שאת המשפחתית האוטומטית שלו הוא לא מעוניין להחליף, אך עם זאת התיבה הידנית מחלחלת עמוק יותר ככל שעובר הזמן. אם נשתמש בשנית בדוגמת הזוג הצעיר שמחפש רכב למשפחה, נבין שעם ילדים במושב האחורי והרבה רעש והמולה ברכב, לא לכולם יש יכולות להוסיף לכך גם העברה הילוכים תדירה בפיזור הבוקר לבתי הספר ולגנים. מי שרגיל לתיבה הידנית ובעבורו זו פעולה לא מורגשת זוכה בשלל יתרונות, בהם חיסכון בדלק, תיקון זול יותר, שליטה מדויקת יותר ברכב ואפילו קצת הנאה. התיבות האוטומטיות נחשבות לבזבזניות יותר בצריכת הדלק ויקרות יותר לתיקון, אך הפערים מצטמצמים ככל שעובר הזמן ומצטרפות טכנולוגיות חדשות ותיבות יעילות יותר כדוגמת הרובוטית, הטיפטרוניק והרציפה.



העיקר שההילוכים עוברים בסופו של דבר
חדש או משומש?

שאלת השאלות. בעבר טקס קריעת הניילונים מרכב חדש התלווה לשיחה נזעמת ממנהל הבנק, אך כיום המצב שונה. שוק הרכב בארץ מוצף יותר מאי פעם ומציג מבחר נאה של מכוניות חדשות וזולות יחסית, לצד שוק יד שניה רווי מכוניות איכותיות. מי שבכוחו לתור אחר מכונית משומשת שתענה על צרכיו יכול לחסוך אלפי ואף עשרות אלפי שקלים בקניית הרכב. מי שבגופו עוברת חלחלה בידיעה שלפניו ישב זר על אותו המושב, לא מוכן לוותר על ריח הפלסטיק החריף ובכיסו דופן כפולה ומלאה, יזכה למבחר נאה ביותר של דגמים שיענו על כל צרכיו. 



לא מוכן לוותר על קריעת הניילונים
לסיכום

תהליך קניית רכב חדש הוא כאמור - תהליך. ישנם אינספור פרמטרים אותם צריך לשקלל בעת קניית רכב חדש ובמאמר זה נגענו בהם על קצה המזלג. חובה על כל אדם שעתיד לקנות רכב ממיטב כספו להפעיל את שיקול דעתו ולבחור בתבונה את הרכב שידע לשרת אותו בצורה הטובה ביותר. חוץ מכמה גרושים שיישארו בחשבון העו"ש, ייחסכו כאבי ראש מיותרים.








חזרה
אימייל:
שלח לי את הפרטים
חזרה
שם פרטי(חובה):
שם משפחה (חובה):
שם משתמש(חובה):
סיסמה(חובה):
אישור סיסמא(חובה):
אימייל(חובה):
כתובת:
עיר:
טלפון:
סלולרי:
תאריך לידה:
שפת אם:
עדכונים במייל?:
הרשם